FANDOM

Ziemia-38 – jeden z równoległych światów leżących w multiwersum, na którym żyją takie postacie jak Supergirl, Superman, Marsjanin Łowca czy Strażnik.

Historia Edytuj

Ziemia-38 jest światem, na którym ludzkość dowiedziała się o istnieniu kosmitów po roku 2000 przez pojawienie się Supermana i jego niszczycielską walkę z generałem Zodem. Niedługo po tym ukazała się również jego kuzynka, Supergirl, która podobnie jak bohater, została obrońcą planety.

W kwietniu 2016 roku, na Ziemię atak przeprowadziła armia ocalałych Kryptonian, która tym samym zapoczątkowała rozmyślenia rządu na temat praw dla kosmitów. Te ostatecznie zostały wprowadzone dopiero w październiku 2016 roku, pozwalając cudzoziemcom żyć wśród ludzi, podejmować zwyczajną pracę, a tym samym pozwalając im na normalne życie bez ukrywania się. Pod koniec maja 2017 roku, atmosfera Ziemi została skażona śladowymi ilościami ołowiu, który miał za zadanie powstrzymać inwazję Daxamitów. Substancja ta nie jest szkodliwa dla rasy ludzkiej, lecz gatunek Daxamitów został zmuszony do opuszczenia planety, gdyż w przeciwnym razie mogliby umrzeć.

Lokacje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Ziemia-38 to świat, na którym Superman i Batman rozpoczęli swoje kariery w latach ’30, tak jak w świecie rzeczywistym. Starzeli się tak, jak normalni ludzie, dorobili się dzieci, wnuków, a nawet jednego potomka obu bohaterów – Clarka Wayne’a znanego również jako Knight-Wing.
    • Numer Ziemi–38 jest odniesieniem do 1938 roku, w którym to na kartach komiksów DC Comics zadebiutował Superman.
  • Kiedy Barry Allen pierwszy raz odwiedził Ziemię-38, sprawdził, że nie istnieją tutaj odpowiedniki takich postaci jak: Harrison Wells, Cisco Ramon, Caitlin Snow, Zielona Strzała, Czarny Kanarek, Atom, Firestorm, Zoom, czy nawet on sam – Flash.

Zobacz też Edytuj