FANDOM

Ziemia-2 – jeden z równoległych światów leżących w multiwersum, na którym żyją takie postacie jak Hunter Zolomon, Harry Wells czy Jesse Wells.

Historia Edytuj

Na Ziemi-2 przez 20 lat toczył się konflikt nazywany „Wojną Ameryk”, w której brał udział James Zolomon. Podczas niej, mężczyzna nosił srebrny hełm ze złotymi skrzydłami, który przekazał później swemu synowi. Około 2007 roku jacht Roberta Queena zatonął, w wyniku czego jego syn stracił życie. Po pięciu latach spędzonych na wyspie mężczyzna wrócił do Starling City i zaczął działać jako łucznik, mściciel nazywany Kapturem.

W 2013 roku akcelerator cząsteczek eksplodował, dając tym samym nadzwyczajne zdolności niektórym osobom, takim jak Jay Garrick. Po tym wydarzeniu S.T.A.R. Labs rozpoczęło badania nad meta-ludźmi. Na wiele osób nowe umiejętności źle wpłynęły, przez co stali się groźnymi przestępcami. Przykładem takiej postaci mógł być Hunter Zolomon, który stał się sprinterem nazywanym Zoomem. Po powrocie z Ziemi-3, mężczyzna poznał innego sprintera – Jaya Garricka, którego osobę wykorzystał. Przyjął bowiem jego imię i udawał bohatera swojego świata, aby zaszczepić fałszywą nadzieję mieszkańcom, by później odebrać ją jako Zoom.

19 maja 2015 roku nad Central City pojawiła się osobliwość kierująca na Ziemię-1. Zoom odkrył możliwość poruszania się w multiwersum i wysyłał meta-ludzi, aby pomogli mu w osiągnięciu celu – odebraniu mocy Flashowi. Tam jednak w końcu Zolomon został pokonany, uwalniając Ziemię-2 od udręki.

Lokacje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Ziemia-2 jest światem, na którym pojawiają się młodsze wersje postaci znanych ze Złotej Ery. Batman, Superman, Wonder Woman, Catwoman i wiele innych postaci oddało życie za świat w walce z Darkseidem i Steppenwolfem, co zmusiło innych bohaterów do zastąpienia ich. Tak więc Robinem została córka Wayne'a i Kyle, Supergirl stała się Power Girl, a nową Wonder Woman została córka Diany. Wtedy też okazało się, że Thomas Wayne przeżył napaść w alejce i to on zastąpił swojego syna jako Mroczny Rycerz, natomiast Kryptończyk Val-Zod przybrał szaty Supermana. Flashem jest natomiast Jay Garrick, a Zieloną Latarnią Alan Scott.
    • Świat ten wydaje się być połączeniem Ziemi-2 i Ziemi-3 z komiksów DC Comics ze względu na występujące postacie, czy wydarzenia.
    • Stylistycznie Ziemia-2 jest wzorowana na lata 40. i 50. z połączeniem futurystycznych elementów. Cały wygląd odnosi się do Złotej Ery komiksów, w której to zadebiutował Jay Garrick jako Flash.
  • Grupy krwi posiadają zupełnie inne nazwy niż te z Ziemi-1.
    • Jesse posiada grupę „PZ negatywne”, która jest uniwersalną grupą.
  • Ziemia-2 oraz jej mieszkańcy wibrują z większą częstotliwością od mieszkańców Ziemi-1.
  • Według Harry'ego, seryjni mordercy na Ziemi-2 są „anomaliami”, rzadkimi zjawiskami. Właśnie przez to pojawienie się Huntera Zolomona spotkało się z ogromnym zainteresowaniem mediów.
  • Banknoty na Ziemi-2 są kwadratowe i mają kolor czerwony, natomiast telewizory są postawione w pionie, zamiast poziomie.

Zobacz też Edytuj