FANDOM

Zielona Strzała” – siedemdziesiąty odcinek serialu „Arrow”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 7 października 2015 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 16 grudnia 2016 roku na platformie Netflix.

Opis Edytuj

Błogie chwile Olivera i Felicity zostają przerwane przez wizytę Thei i Laurel, które chcą, aby Queen wrócił do Star City. Miasto jest atakowane przez „duchy”, zabójców dowodzonych przez Damiena Darhka. Kiedy mściciel wraca, Diggle nie jest zachwycony jego obecnością i jasno daje do zrozumienia, że nie chce go w zespole.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

Cytaty Edytuj

Felicity daje spróbować Oliverowi przyrządzonego omleta

  • Oliver Queen – Gorące!

Oliver przeżuwa posiłek

  • Oliver Queen – Felicity Smoak... Zawiodłaś ten omlet...

Pędziwiatr i Czarny Kanarek ścigają ciężarówkę z „duchami” na motorze

  • Thea Queen – Świetna zabawa!
  • Laurel Lance – Popracujemy nad twoją definicją zabawy.
  • Oliver Queen – Felicity, zagramy jeszcze raz?
  • Felicity Smoak – A w co?
  • Oliver Queen – W te gierkę, w której pomagasz zespołowi za moimi plecami...

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Oliver Queen znany był jako Green Arrow, który posiadał niezwykłe umiejętności waleczne i łucznicze. Gdy jego rodzice zmarli podczas polowania w Safari, młody chłopak zaczął obwiniać się o ich śmierć. Aby poradzić sobie z trudną przeszłością, zaczął walczyć z przestępczością, broniąc swojego miasta. Tytuł tego odcinka nawiązuje do oryginalnej, komiksowej tożsamości Olivera.
  • Nazwisko John'a Barrowman'a widniej w napisach końcowych, jednak Malcolm Merlyn nie pojawił się w odcinku.
  • Na cześć zmarłego Ray'a Palmera, nazwa miasta Starling City została zmieniona na Star City. Jest to odniesienie do komiksów DC Comimcs, w których miasto właśnie taką nosiło nazwę.
  • Bilbord Coast City posiada odniesienie do przysięgi Zielonej Latarni.
  • Kiedy Oliver Queen i Amanda Waller przesiadują w barze, pojawia się tam mężczyzna z kurtką pilota, z napisem „Jordan”. Jest to odniesienie do Hala Jordana z komiksów DC Comics, który był Zieloną Latarnią.

Zobacz też Edytuj