FANDOM

Artykuł dotyczy serialu „Legends of Tomorrow” Artykuł dotyczy serialu „Arrow” Ziemia-1

Waverider – wehikuł czasu używany przez Ripa Huntera oraz jego zespół legend.

Wygląd Edytuj

Waverider jest ogromnym, masywnym pojazdem w kształcie litery „A” zbudowanym z metaliczno-srebrnych elementów. Na środku znajduje się energetyczna kula w specjalnej obudowie, która obraca się podczas aktywacji wehikułu. Po bokach dziobu znajduje się specjalny numer identyfikacyjny – „WR-2055”, a nad nim długi, czarny pas.

Opis Edytuj

Rip stawił się na zebraniu Rady Mistrzów Czasu, których próbował przekonać do niebezpieczeństwa, jakie stanowi Vandal Savage i tego, co w 2166 roku osiągnął – całkowity podbój świata. Uznał, że Cezar, Hitler czy sam Per Degaton przy nieśmiertelnym mężczyźnie to amatorzy. Rada nie chciała ingerować w zmiany w czasie i nie zezwolili też na oddanie jednego ze statków, bojąc się tego, że mogą doprowadzić do gorszych wydarzeń. Ostatecznie jednak Hunter ukradł Waveridera i wcielił swój plan w życie za pomocą Gideon będącej komputerem pokładowym pojazdu. Wspólnie z zebraną drużyną legend, Rip podróżuje po czasie i przestrzeni, próbując znaleźć rozwiązanie na pokonanie niebezpiecznego wroga.

Waverider jest bardzo wytrzymałym statkiem, posiadającym duży arsenał, a także holograficzny i przystosowalny system kamuflujący, dzięki któremu pojazd może być niewidoczny w czasach, które nie posiadają tak zaawansowanej technologii. Oprócz tego wehikuł potrafi latać z niezwykłą prędkością, a także przenosić się w czasie dzięki strefie międzyczasowej.

Znani użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Fakt, że Rip Hunter kradnie Waveridera jest nawiązaniem do serialu „Doktor Who”, w którym główny bohater ukradł TARDIS, która tak jak statek była wehikułem czasu.
  • W komiksach DC Comics, Waverider był potężnym superbohaterem potrafiącym podróżować w czasie i przestrzeni. Heros był przez pewien czas członkiem Ligi Sprawiedliwych.

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki