FANDOM

Vixen” – serial animowany produkowany przez sieć telewizyjną The CW. Amerykańska premiera miała miejsce 25 sierpnia 2015 na kanale CW Seed.

Fabuła serialu jest oparta o komiks pt. „Vixen” wydawany przez DC Comics, który opisywał przygody sieroty Mari McCabe, która odziedziczyła po rodzicach mistyczny totem umiejący połączyć duszę użytkownika z esencją życiową zwierząt. Tym samym kobieta postanowiła chronić swoje miasto jako mścicielka znana pod pseudonimem Vixen.

23 maja 2017 roku miała miejsce premiera filmu „Vixen: The Movie”, w którego skład wchodziły splecione ze sobą odcinki pierwszego i drugiego sezonu serialu oraz dodatkowe sceny, które wcześniej nie były nigdzie dostępne.

Obsada Edytuj

Aktorzy Edytuj

Produkcja Edytuj

Fabuła Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Wiesz co to może dla mnie oznaczać? Przez całe moje życie... Ten naszyjnik może to zmienić. Nie wiem, jak i wiem, że to wydaje się szalone, ale jeśli on może doprowadzić mnie do odpowiedzi? Dowiedzieć się, w końcu dowiedzieć kim jestem?
Vixen (season 1) title card

Karta tytułowa sezonu pierwszego

Po tym, jak rodzice Mari McCabe zostali zabici w skorumpowanej Afryce, dziewczyna ucieka do Ameryki. Tam poznaje moc totemu Anansi, który odziedziczyła po zmarłej rodzinie. Korzystając z niego, uzyskuje ona umiejętności zwierząt, które używa do walki z przestępczością. Przybiera pseudonim Vixen i tym samym próbuje uczcić pamięć swoich rodziców. Wykorzystuje swoją moc, aby chronić świat przed niebezpieczeństwami, podobnymi do tych, które skrzywdziły jej najbliższych.

Sezon 2 Edytuj

Legenda głosi, że modlitwy ludności Zambezi zostały wysłuchane i obdarowano ich pięcioma totemami – po jednym dla każdego plemienia Zambezi, umożliwiającymi ich nosicielom dzierżyć mocami natury. Każdy totem zawierał inną siłę elementarną: powietrze, ziemia, woda, ogień i dusza. Przez prawie tysiąc lat ludność Zambezi żyła w stanie harmonii i dobrobytu, lecz nadszedł dzień ostateczny, kiedy to wioski zostały dotknięte kolonizacją, zmianą wiary i wojną, przez co totemy zostały zagubione i zapomniane...
Vixen (season 2) title card

Karta tytułowa sezonu drugiego

Kiedy Mari wróciła do Detroit po pokonaniu siostry, odwiedziła wykład profesora Macalestera, który nauczał o zaginionych i zapomnianych totemach Zambezi, w skład których wchodził między innymi amulet dziewczyny. Wiedza o tym, że istnieje więcej artefaktów z mistycznymi zdolnościami, otworzyła oczy wielu poszukiwaczom, w tym mężczyźnie, który za wszelką cenę chce zdobyć je wszystkie. Czy Mari pokona go, wiedząc o tym, że ma on jakieś informacje o rodzinie dziewczyny?

Odcinki Edytuj

Numer odcinka Tytuł oryginalny Premiera FlagUSA
Sezon 1
1. Vixen: S01E01 25 sierpnia 2015
2. Vixen: S01E02 1 września 2015
3. Vixen: S01E03 8 września 2015
4. Vixen: S01E04 15 września 2015
5. Vixen: S01E05 22 września 2015
6. Vixen: S01E06 29 września 2015
Sezon 2
7. Vixen: S02E01 13 października 2016
8. Vixen: S02E02 20 października 2016
9. Vixen: S02E03 27 października 2016
10. Vixen: S02E04 3 listopada 2016
11. Vixen: S02E05 10 listopada 2016
12. Vixen: S02E06 17 listopada 2016

Ciekawostki Edytuj

  • The CW ogłosiło, że jeśli serial animowany zgromadzi wokół siebie dużo fanów, sama postać pojawi się w innych serialach z uniwersum[1].
    • Ostatecznie zadecydowano, że 24 lutego 2016 roku zostanie wyemitowany odcinek „Uprowadzony” serialu „Arrow”, który przedstawi Mari McCabe w wersji aktorskiej.

Przypisy Edytuj

  1. http://deadline.com/2015/01/flash-arrow-universe-expansion-supernatural-spinoff-hart-dixie-mark-pedowitz-cw-1201347209/

Zobacz też Edytuj