FANDOM

Vixen: S01E06” – szósty odcinek serialu internetowego „Vixen”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 29 września 2015 roku na kanale CW Seed. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

Opis Edytuj

Mari McCabe zbiera w sobie siłę i udaję się na ostateczną konfrontację z Kuasą – swoją siostrą. Niestety kobieta nie rozumie, jak wielka moc drzemie w totemie Anansi, co może doprowadzić do jej zguby. Mari postanawia wykorzystywać swoje zdolności w słusznym celu.

Streszczenie Edytuj

Mari stand with animals

Zwierzęta oferują pomoc Mari

Nieprzytomna Mari McCabe leży wyczerpana na środku pustyni po ucieczce, przed Kuasą. Nagle słyszy głosy, że nie jest to jeszcze czas i musi zatrzymać pretendenta, którego zaraziła ciemność. Okazuje się, że do dziewczyny podszedł lew, który telepatycznie oznajmił jej, że matka opuściła rodzinny kraj, wiedząc, że musi dzielić dystans, zarówno Mari, Kuasę, jak i totem Anansi. Do lwa podchodzi stado innych zwierząt, którzy wspominają o prawdziwym powołaniu dziewczyny. Uznają, że będą stać za nią tak długo, jak ona będzie stała za nimi i wskazują, że nie musi bać się swojej mocy, kiedy nagle Mari decyduje się pomóc.

W tym samym czasie, Kuasa odprawia rytuał z kilkoma ludźmi w zniszczonej rodzinnej wiosce. Nagle pojawia się Mari, która stwierdza, że często w rodzinach zdarza się osoba z chorobą psychiczną. Rozbawiona pretendentka uznaje, że te ziemie nie chcą dziewczyny. Rozpoczyna się ostra wymiana zdań, w której Mari oskarża starszą siostrę o kradzież. Kuasa tłumaczy się, że odebrała to, co zawsze miało do niej należeć. Właśnie wtedy kobieta dowiedziała się, że matka chciała utrzymać totem z dala od starszej córki, jednak to nie rozczarowało jej, lecz rozpoczęła walkę. Pozostali ludzie uciekli, widząc stado zwierząt, które pędziło w ich stronę. Mari oznajmia, że wypełnia swoje przeznaczenie i będzie trzymać się mocno reguł swoich przodków. Kuasa wykorzystuje moce zwierząt, a młodsza dziewczyna broni się kijem, którym rani siostrę w ramię. Chwile później niepostrzeżenie wyciąga z glinianego naczynia pająka, którym uderza w ranę kobiety. Mari nie wie, co jest w tej truciźnie, ale zdaje sobie sprawę, że działa to o wiele szybciej, kiedy dostaje się bezpośrednio do krwiobiegu. Kuasa zaczyna mdleć, jednak wykrzykuje ostatkiem sił, że totem jest jej i to jeszcze nie koniec. McCabe oznajmia, że artefakt był ich, ich rodziny, a to jest już koniec. Kiedy starsza kobieta pada na ziemię, Mari odbiera totem Anansi.

Mari say Chuck love

Mari przytula się do Chucka

Jakiś czas później w Detroit, Mari w specjalnym kostiumie pokonuję grupkę przestępców, którzy w ciemnej uliczce próbowali obrabować dwójkę ludzi. Następnie wraca do domu i tłumaczy Chuckowi, że całe życie myślała, że gdyby poznała prawdę o sobie, dowiedziała się by dokąd idzie i jaki jest jej cel. Z tej wypowiedzi pastor wnioskuje, że jego przybrana córka chcę porzucić pracę projektanta mody i zamierza stać się bohaterką. Mari potwierdza, że mężczyzna, którego zraniła miał racę. W jej pracach brakował tożsamości, gdyż jej nie miały – teraz jednak dziewczyna zdaje sobie z tego sprawę. Wskazuje, że totem ma jej pomóc chronić wioskę, a jej wioską jest Detroit – jej dom. Te słowa ucieszyły Chucka, który nigdy wcześniej od niej tego nie słyszał. McCabe zgadza się, że nie powiedziała wcześniej wielu rzeczy, które powinna powiedzieć wcześniej. Nazywa pastora tatą, przytula się do niego i oznajmia, że go kocha. W tym momencie totem zaczyna się świecić, co zmusza dziewczynę do przerwania tej chwili.
Arrow and Flash talki in Vixen in her new look

Strzała i Flash rozmawiają z Vixen

Po chwili Mari w swoim bohaterskim kostiumie stoi na dachu budynku i rozmawia z Strzałą i Flashem, których obiecała wypatroszyć, kiedy wrócą. Mężczyźni przyszli jednak w dobrej wierze, jednak nie potrafią tego powiedzieć. Kiedy przestają się kłócić między sobą, łucznik mówi, że przestępczość w Detroit rośnie, a ludzie potrzebują „kobiety w brązowym kostiumie”. Po chwili proponuje on szkolenie, jednak Mari nie zgadza się. Chce wpierw dowiedzieć się, jak to działa – zamierza działać na własną rękę. Flash informuję kobietę, że jeśli kiedykolwiek będzie potrzebowała pomocy, oni jej pomogą. McCabe pyta mścicieli, czemu nie dają jej jakiejś fajnej nazwy, kiedy Flash zdradza, że Cisco nazwał ją Vixen. Nagle zauważa, że wygadał imię swojego sojusznika i próbuje naprawić ten błąd, wchodząc w gorsze tarapaty. Strzała żartobliwie pyta, czy on i Felicity zostali rozdzieleni po narodzinach, jednak młodszy bohater oznajmia, że w takiej sytuacji ich pocałunek byłby dziwny. Łucznik denerwuje się tym, co usłyszał, co zmusza meta-człowieka do ucieczki. Przed odejściem Strzała mówi Vixen, że to życie nie jest łatwe, jednak ona myśli, że sobie poradzi, gdyż wie, kim jest.

Obsada Edytuj

Role drugoplanowe

Cytaty Edytuj

FAQ Uwaga! Cytaty i dialogi zawarte w tej sekcji mogą być niedostępne!

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj