FANDOM

Vixen: S01E05” – piąty odcinek serialu internetowego „Vixen”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 22 września 2015 roku na kanale CW Seed. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

Opis Edytuj

Mari McCabe zostaje porwana przez Kuasę, która zabiera dziewczynę do Zambezi. Tam kobieta opowiada jej o pochodzeniu totemu Anansi, a także o tym, jak zginęli jej rodzice. Wyjawia jej też pewien sekret, który zmienia całkowicie życie Mari.

Streszczenie Edytuj

Mari Jiwe McCabe shot in hand and fall in roof

Postrzelona Mari

Kuasa grozi Mari McCabe, że jeśli ta nie odda jej totemu Anansi, jej ochroniarze będą musieli zadziałać w agresywny sposób. Posiadaczka artefaktu uznaje, że nie obchodzi on jej i posiada go tylko dlatego, że ma on wartość sentymentalną, a jej jednym celem jest odkrycie prawdy. Kiedy próbuje ściągnąć naszyjnik, nie może tego zrobić. Właśnie wtedy profesor Adam Macalester zdał sobie sprawę, że związał on się z użytkownikiem. Kuasa uznała, że w takim wypadku trzeba usunąć artefakt, pozbywając się ciała. Te słowa spowodowały, że Mari użyła mocy totemu, aby się ukryć i uciec. Kiedy w postaci geparda próbowała przeskoczyć na inny dach, została postrzelona w ramię i straciła przytomność.

Mari budzi się w małym budynku, w którym zauważa Kuasę. Dziewczyna próbuje dogadać się z kobietą, aby usunęli naszyjnik, nie naruszając jej szyi. Kiedy porwana Mari wspomina o poszukiwaniach rodziny, Kuasa nagle przyznaje się, że jest jej siostrą i wita ją w domu. Okazuje się, że znajdują się w Zambezi w prowincji M'Changa. McCabe oburzyła się, że została umieszczona aż w Afryce, jednak według siostry otrzymała to, co chciała. Kuasa zaczęła opowiadać historię, jak kilkanaście lat temu miejscowi zaczęli prosić boga Anansi, aby chronił wioskę. W zamian za oddanie mu czci, ten ukrył swoją moc w totemie. Kuasa miała stać się strażniczką artefaktu, jednak lokalny władca zaatakował wioskę, co zmusiło matkę dziewczynek do ucieczki wraz z Mari i naszyjnikiem. Mimo tego, że z wioski została tylko śmierć, zadaniem starszej siostry w dalszym ciągu był obowiązek ochrony totemu.

Kuasa get totem on Mari

Kuasa odbiera totem siostrze

Kuasa ujawniła, że gdy dowiedziała się, kto posiada totem, ten uaktywnił się dla bezpieczeństwa użytkownika. Kobieta przeprosiła siostrę, gdyż istnieje tylko jeden sposób rozłączenia więzi Mari i artefaktu. Młoda dziewczyna wiedząc, co jej grozi zaczęła uciekać, a widząca całe zajście jej starsza siostra nakazała ochroniarzom nie interweniować, gdyż ona sama padnie w końcu z sił. Po kilku godzinach zgodnie ze słowami Kuasy, dziewczyna pada z sił na pustkowiu, dzięki czemu kobieta dogania siostrę i odbiera jej totem.

Obsada Edytuj

Role główne

Role drugoplanowe

Ciekawostki Edytuj

  • W scenie, w której Kuasa opowiadała Mari McCabe o jej pochodzeniu, stało za nią dwóch mężczyzn. W następnej scenie liczba mężczyzn wzrosła o jednego.

Zobacz też Edytuj