FANDOM

Vixen: S01E02” – drugi odcinek serialu internetowego „Vixen”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 1 września 2015 roku na kanale CW Seed. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

Opis Edytuj

Mari McCabe odkrywa umiejętności totemu Anansi. Przypomina sobie moment z dzieciństwa, w którym otrzymała rodzinny artefakt i poszukuje odpowiedzi profesora Macalester, wiedząc, że naszyjnik może zaprowadzić ją do rodziców.

Streszczenie Edytuj

Mari McCabbe Frist Active Totem

Pierwsza aktywacja totemu

Przestraszona Mari McCabe, zamierza oddać naszyjnik przestępcą, jednak kiedy go dotyka, czuje przypływ siły i agresji. Ogłusza pierwszego ze swoich napastników, a po tym szybkim ruchem rzuca się w kierunku mężczyzny z bronią, który strzela do kobiety. W czasie tego ataku ogłusza kopnięciem z obrotu kolejnego przestępce i odbija się od niego w kierunku do drugiego. Po chwili budzi się Chuck, który nie wie, co się stało. Przerażona kobieta dochodzi do siebie i zastanawia się, jak doszło do tego, co przed chwilą zrobiła.

W mieszkaniu pastora, Chuck pyta przybraną córkę, czy na pewno chce tylko kawę. Proponuje coś mocniejszego, gdyż niedawno przeżyli atak przestępców, jednak Mari zostaje przy kofeinie. Pastor oznajmia, że jest poturbowany, po czym informuje ją, że może zostać u niego, gdyż jej pokój został nietknięty. Później, kiedy kobieta wchodzi do swojego starego pokoju, zauważa półkę ze zdjęciami. Dzięki nim przypomina jej się moment, w którym otrzymała rodzinną pamiątkę. Zapłakana przyszła do przybranej matki i powiedziała, że dziewczyny w szkole nazywają jej biologiczną matkę ćpunką, przez co opuściła córkę. Dziewczynka nie wiedząc, co oznacza słowo „ćpun” zapytała żonę pastora. Kobieta tłumaczy, że nie jest to prawdą, co sprowadza do kolejnego pytania dziecka: dlaczego mama ją opuściła. Patty tłumaczy, że była niemowlakiem, kiedy rodzina pastorów ją zaadoptowała. Mari nie miała nawet imienia, jednak znajdował się przy niej totem Anansi – naszyjnik pozostawiony przez jej matkę. Kobieta nie wie, czym on konkretnie jest i czekała z Chuckiem, aby jej go dać, gdy będzie wystarczająco dorosła. Twierdzi, że w odpowiednim momencie dzięki niemu znajdzie odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, po czym jej go daje.

Kuasa and Macalester Talk in Phone

Kuasa rozmawia z Macalesterem

Mari przychodzi do profesora Macalestera, z którym umówiła się na spotkanie, aby obejrzał pewien artefakt. Kobieta zgadza się, jednak nie jest pewna, czy to na pewno jest artefakt. Mężczyzna jest zafascynowany naszyjnikiem i pyta, skąd ma go Mari. Kobieta oznajmia, że odziedziczyła go po rodzinie, która zaginęła. Macalester zauważa, że materiał z jakiego wykonano totem jest rodzajem miejscowego kamienia z prowincji M'Changa z Zambezi. Mari pyta, czy ma to coś wspólnego z „Anansi”. Mężczyzna stwierdza, że Anansi to żartobliwy bóg, który według legendy stworzył totem dla wojownika nazywanego Tantu. Okazuje się, że McCabe sprawdziła frazę w encyklopedii i spodziewała się czegoś więcej przychodząc do profesora, więc zamierza wyjść. Macalester uznaje, że posiada trzy doktoraty i nie jest w dalszym ciągu sędzią tego, co głupie, więc Mari może zadawać wszelkie pytania. Dziewczyna zdradza, że jako dziecko naszyjnik był dla niej głupim śmieciem, jednak teraz wydaje je się, że może być kluczem do odnalezienia rodziny. Profesor mówi, że totem daje użytkownikowi możliwość dostępu do „Ashe” królestwa zwierząt – życia, siły, esencji zwierząt, które użytkownik przywołuje myślami. Mari dziękuje za pomoc i wychodzi. W tym czasie profesor dzwoni do Kuasy i informuje ją, że odwiedziła jego kobieta, która pokonała gang przestępców. Oznajmia, że kiedy zajdzie taka potrzeba, może ją sprowadzić ponownie i pyta, co kobieta zrobi z McCabe. Kusasa uznaje, że dziewczyna póki co jest potrzebna żywa.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Mari podczas rozmowy z profesorem Macalesterem mówi, że to będzie pytanie warte 52 milionów dolarów, odnosi się do The New 52 – wznowienia dzieł DC Comics w odświeżonej, lepszej wersji.

Zobacz też Edytuj