FANDOM

Arrowversum

Nienazwane uniwersum – znane jako Arrowwersum[1][2] oraz multiwersum CW[3], świat fikcyjny tworzony głównie przez stację The CW, która opisuje historie bohaterów z najróżniejszych publikacji popularnego wydawnictwa komiksowego, DC Comics.

Historia Edytuj

Uniwersum zaczęło powstawać wraz z wydanym w 2012 roku pierwszym serialem – „Arrow”, który to opowiadał współczesną historię komiksowej Zielonej Strzały. Ze względu na swój sukces, do świata został wprowadzony Barry Allen, który już w 2014 roku dostał swój własny serial. W międzyczasie pojawił się pierwszy miniserial internetowy, „Blood Rush” oraz trzy serie komiksów: „Arrow: Komiks”, „Arrow: Sezon 2.5” i „The Flash: Sezon zero”. The CW będąc zadowolone z postępów, postanowiło spróbować czegoś nowego i w 2015 roku wydało miniserial animowany, „Vixen”, który był emitowany przez CW Seed. Dwa miesiące później stacja ogłosiła kolejny serial aktorski, który miał znacznie różnić się od poprzedników. Zadebiutował on rok później pod tytułem „Legends of Tomorrow”.

W 2016 roku został wypuszczony kolejny miniserial – „Chronicles of Cisco” oraz nowa seria komiksów – „Arrow: Czarny Łucznik”. W związku ze zbliżającym się debiutem Johna Constantine'a w „Arrow”, 12 kwietnia 2015 roku Wendy Mericle potwierdziła, iż postać detektywa egzorcyzmy jest z tego samego kontinuum, w którym działa się historia anulowanego przez NBC serialu „Constantine”, który należy od teraz do uniwersum. Po tym, jak CBS po pierwszym sezonie zdecydowało się nie kontynuować serialu, The CW odkupiło do niego prawa i rozpoczęło jego samodzielną produkcję, przyłączając je do uniwersum wraz z serią komiksów „Adventures of Supergirl”. Tym samym utworzyło pierwszy serial, który dział się poza głównym światem.

Pod koniec 2016 roku, The CW zapowiedział kolejny serial animowany – „Freedom Fighters: The Ray”, natomiast w styczniu 2017 roku ogłoszono, że historia anulowanego serialu „Constantine” zostanie kontynuowana w serialu animowanym pod tym samym tytułem.

Media Edytuj

Seriale telewizyjne
Logo serialu Arrow2
(2012—obecnie)
Constantine logo
(2014—2015)
Logo serialu Flash
(2014—obecnie)
Supergirl (logo)
(2015—obecnie)
DC's Legends of Tomorrow Logo
(2016—obecnie)
Miniseriale
Blood Rush logo
(2013)
Vixen Logo
(2015—obecnie)
Chronicles of Cisco logo
(2016)
Freedom Fighters The Ray Logo
(2017)
Constantine logo (Anime)
(nieznane)
Komiksy
Arrow digital logo
(2012—2013)
Arrow Season 2.5 digital logo
(2014—2015)
The Flash Season Zero digital logo
(2014—2015)
Arrow The Dark Archer digital logo
(2016)
Adventures of Supergirl digital logo
(2016)

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Artykuł: „‘Arrow’ Casts Mr. Terrific And Anarky” na stronie deadline.com
  2. Artykuł: „Why Supergirl Shouldn't Join The Flash/Arrowverse” na stronie forbes.com
  3. Artykuł: „The Flash: Will the Real Flash Please Stand Up?” na stronie dccomics.com
  4. Artykuł: „Geoff Johns Talks DC's Live-Action TV and Film "Multiverse," Won't Rule Out Eventual TV/Movie Crossover” na stronie comicbook.com.