FANDOM

Artykuł dotyczy realnego świata Artykuł dotyczy serialu „Flash”

Thomas Andrew Felton – brytyjski aktor, który wcielił się w rolę Juliana Alberta w serialu „Flash”.

Biografia Edytuj

Tom Felton urodził się 22 września 1987 roku w Epsom. Będąc najmłodszym z dzieci Sharon i Petera Feltonów, miał trzech starszych braci: Jonathana, Ashleya i Chrisa. W wieku siedmiu lat śpiewał w chórze i został zauważony przez jeden z najbardziej znanych chórów katedralnych Wielkiej Brytanii, czyli przez Guildford Cathedral Choir. Aktorską karierę Toma zasugerowała jego rodzicom ich przyjaciółka. Rozpoczął od reklamy, następnie w 1995 roku zadebiutował na małym ekranie w serialu „Bugs”. Trzy lata później zadebiutował na dużym ekranie w filmie „Pożyczalscy”, gdzie współpracował z takimi aktorami, jak John Goodman czy Jim Broadbent. W 1999 roku wystąpił w filmie „Anna i król” u boku Jodie Foster, a na początku XXI. wieku starał się o rolę Harry'ego Pottera w ekranizacji serii książek o młodym czarodzieju. Został jednak obsadzony w roli szkolnego rywala głównego bohatera, Dracona Malfoya, w którego wcielał się przez dziesięć lat i przyniosła mu ona największą rozpoznawalność.

Dzięki castingom stacji telewizyjnej The CW, Tom Felton otrzymał możliwość wcielenia się następujące postacie:

Ciekawostki Edytuj

  • Tom oprócz aktorstwa nadal zajmuje się muzyką. Wydał trzy albumy: All I Need, Time Well Spent oraz In Good Hands.

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki