FANDOM

Clifford DeVoe – profesor historii wykładający na Central City University, działający w sekrecie jako przeciwnik drużyny Flasha, określający siebie pseudonimem Thinker.

Swoje zdolności zyskał dzięki uderzeniu piorunem w czapkę myśli podczas wybuchu akceleratora cząsteczek, którą miał na sobie. Tym samym jego intelekt znacznie wzrósł, lecz jego mięśnie zaczęły zanikać coraz szybciej, wraz z każdym użyciem umiejętności. We wszystkim pomaga mu żona, Marlize DeVoe, która jest jego inżynierem, a także prawą ręką. Ważnym krokiem w ich planie było stworzenie meta-ludzi podczas wyjścia Flasha z Mocy Prędkości, a także późniejszy transfer duszy DeVoe do nowego ciała – ciała Dominica Lanse'a.

Kilka miesięcy później schwytał uciekinierów z Iron Heights i przetransferował moce Ramseya Deacona, Miny Chaytan i Sylberta Rundie'go do ciała Becky Sharp, którą wybrał jako kolejnego gospodarza. Kiedy te zaczęło obumierać, Clifford przyspieszył swoje plany i skutecznie schwytał Izzy Bowin, do której ciała przeniósł swój umysł. Po dłuższym czasie Clifford zaatakował S.T.A.R. Labs, gdzie przejął ciało Matthewa Kima, Janet Petty, Edwina Gaussa oraz Ralpha Dibny'ego, którego wybrał na gospodarza. Wraz z jego zdolnościami, przybrał formę swojego oryginalnego ciała.

Osobowość Edytuj

Clifford jest wyrachowanym, cierpliwym i spokojnym człowiekiem, który całkowicie poświęca się swojej pracy i skupia się na bieżącym celu, rezygnując z emocji i reakcji. Jest on egoistycznie pewien swojej inteligencji i sprytu, uznając się za lepszego od innych. Jego inspiracją była ambitna natura, którą posiadał jeszcze przed otrzymaniem meta-genu – chciał bowiem rozwinąć ludzką świadomość, aby przyczynić się do zmian w ludziach. Mimo swoich obecnych złowrogich zapędów Clifford jest miłym człowiekiem w stosunku do ludzi, szczególnie swoich uczniów. Cechę tą jednak łatwo wykorzystuje, aby zmylić policję czy bohaterów. DeVoe nie jest zadolowony z faktu, co dzieje się z jego mięśniami i kiedy czuje się bezradny, potrafi porządnie się zezłościć.

Mimo swoich wad Clifford jest romantyczny i czuje potrzebę bycia kochanym. Znając to uczucie doskonale, postanowił pozwolić Barry'emu ożenić się z Iris, aby zaznał uczucie prawdziwej miłości.

Moce i zdolności Edytuj

Moce Edytuj

  • Geniusz – DeVoe jest niezwykłym geniuszem, wykazującym zdolności techniczne, planistyczne oraz projektanckie. Ma zaplanowane wszystko z góry i zdobywa postawione cele etapowo. Jego inteligencja pozwoliła mu na ukrycie swoich meta-genów, a także na rozumienie dedukcyjne. Clifford zna odpowiedź na każdy znany człowiekowi problem i rozwiązał wiele zagadek, których ludzkość nie była w stanie rozwiązać, między innymi: hipotezy Riemanna, problemy Hilberta, a także był w stanie odkryć tożsamość Kuby Rozpruwacza.
  • Pochłonięte moce – DeVoe dysponuje szeregiem zdolności, które nabył poprzez transfer swojej duszy po ciałach innych meta-ludzi.
    • Telepatia – meta-geny Dominica Lanse'a pozwalają DeVoe na używanie niezwykle potężnej telepatii, która pozwala mu na czytanie w myślach istotom żywych, które ma w zasięgu wzroku.
    • Psychiczny odcisk – meta-geny Miny Chaytan pozwalają DeVoe na ożywianie przedmiotów nieożywionych, którymi steruje za pomocą łącza podświadomości. Moc ta ogranicza się do wizerunków istot, co oznacza, że Clifford nie może sterować wazonami, czy obrazami. Ożywiane przedmioty są promieniowanie ciemną materią na poziomie molekularnym, co oznacza, że nie musi mieć bezpośredniego kontaktu z obiektem, aby go ożywić.
    • Technopatia – meta-geny Ramsey'a Deacona pozwalają DeVoe na kontrolowanie najróżniejszych form technologicznych za pomocą własnego umysłu, nadpisując kod maszyny własnym kodem biologicznym.
    • Modyfikacja rozmiaru – meta-geny Sylberta Rundinego pozwalają DeVoe strzelać wiązkami stopu gwiazdy karła, która to pozwala mu na zmianę rozmiaru wybranych obiektów. Usuwając przestrzeń między cząsteczkami, mężczyzna może zmniejszać pojazdy, budynki czy żywe istoty do kilku cali, co pozwala mu schować je do kieszeni. Ponowne wystrzelenie wiązki w zmniejszony obiekt sprawia, że ten wraca do oryginalnego rozmiaru.
    • Kontrola prawdopodobieństwa – meta-geny Becky Sharpe pozwalają DeVoe na kontrolowanie pola kwantowego, przyciągając do siebie szczęście i odbierając je innym wokół siebie, przynosząc im tym samym pecha. Cała moc złożona jest w teorii z zasad fizyki kwantowej, przez co nie można w jasny sposób wytłumaczyć działania jej zdolności.
    • Manipulowanie dźwiękiem – meta-geny Izzy Bowin pozwalają DeVoe wzmacniać i kontrolować każdy dźwięk, tworząc z niego silne pociski dźwiękowe miotane z każdej części ciała. Instrumenty pozwalają jej bardziej skupić się na mocy, co zwiększa jej siłę i efektywność.
    • Manipulacja DNA – meta-geny Matthewa Kima pozwalają DeVoe za pomocą dotyku pobieranie DNA od dowolnej istoty, rozpuszczając poszczególne jego cząsteczki i przenieść je do innego osobnika, modyfikując strukturę DNA na wzór dawcy.
      • Transfer mocy – manipulacja DNA pozwala mu również na przenoszenie meta-genów do innej osoby, nawet wtedy, kiedy ta nie posiadała wcześniej napromieniowanych ciemną materią genów. Tym samym wraz z odebraniem DNA odbiera moce i przekazuje je komu innemu.
    • Manipulowanie grawitacją – meta-geny Janet Petty pozwalają DeVoe poprzez fizyczny kontakt z ożywionym bądź nieożywionym przedmiotem zmienić objętość jego cząsteczek, wpływając na grawitacje. Napromieniowany obiekt unosi się ku górze do momentu, gdy Clifford straci z nim wzrokowy kontakt.
    • Manipulowanie wymiaru – meta-geny Edwina Gaussa pozwalają DeVoe na tworzenie przejść do wymiaru kieszonkowego poprzez składanie rzeczywistości.
    • Elastyczność – meta-geny Ralpha Dibny'ego pozwalają DeVoe na nieograniczone rozciąganie swojego ciała niczym guma. Może przyjmować najróżniejsze kształty, tworząc proste przedmioty. Umiejętność ta jest połączona z jego pamięcią mięśniową, którą pozwala mu powrócić do jego pierwotnego kształtu.
      • Zmiennokształtność – elastyczne ciało Clifforda pozwala mu na dobrowolną zmianę kształtu, także w innych ludzi o innym kolorze skóry. Nie ma większych ograniczeń, ale aby utrzymać inną formę, mężczyzna musi zachować skupienie, gdyż w przeciwnym razie bezwładnie się rozpada.

Zdolności Edytuj

  • Poliglota – DeVoe potrafi biegle posługiwać się kilkoma językami. Swoim ojczystym, jak i japońskim, francuskim, włoskim i mandaryńskim, a także kilkoma innymi.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Eksperyment Clifforda i mutacja w meta-człowieka (2)

Chwila przed mutacją genetyczną

Clifford wychowywał się w Południowej Afryce, natomiast studiował na uniwersytecie w Johannesburgu, a nieco później w Oxfordzie, specjalizując się w historii, działaniach wojennych i strategii militarnej, koncentrując się głównie na wczesnym średniowieczu. Tam też spotkał Marlize, w której się zakochał i z którą się ożenił. Około 2006 roku Clifford został członkiem debatującej grupy nad japońskim rozdrobieniem politycznym w XV wieku, gdzie jego inteligencja została dostrzeżona. Otrzymał zaproszenie na stanowisko profesora Central City University, co postanowił wykorzystać jako pretekst do przeniesienia się do Central City[1][2].

Małżeństwo starał się dostosować do nowego życia, kiedy to wspólnie wpadli na pomysł, aby przyspieszyć rozwój człowieka dzięki przyspieszeniu umysłu. Clifford jednak uważał, że jego geniusz nie wystarczy, aby zrealizować jego plany, więc poprosił żonę o zbudowanie czapki myśli. Urządzenie potrzebowało jednak zasilania, a potrzebna energia nie istniała jeszcze na świecie. Małżeństwo dostrzegł wtedy, że Harrison Wells planuje uruchomienie akceleratora cząsteczek w S.T.A.R. Labs w związku z czym przyjrzeli się jego planom. Widzieli jego wady, które postanowili wykorzystać. Podczas wybuchu akceleratora Clifford został porażony piorunem, który go nie zabił, lecz zmutował. Eksperyment zakończył się powodzeniem, a mężczyzna zaczynał odkrywać potencjał swojego zwiększonego geniuszu. Z jego używaniem przychodził jednak jeden problem – paraliż mięśni, przez który DeVoe trafił na wózek inwalidzki. Lekarze nie widzieli dalekiej przyszłości profesora, więc Marlize z obawy o utratę męża zbudowała mu maszynę, którą połączyła z czapką myśli – urządzenie to pozwoliło opóźnić pogarszający się stan Clifforda[2].

Poszukiwania meta-ludzi Edytuj

Thinker and his assistant talk about Samuroid and The Flash (5)

Kontrolowanie Samuroida

DeVoe obserwował na komputerze codzienne zmagania Rebecci Sharpe z jej pechem, uważając ją za doskonały obiekt testowy[3]. Sześć miesięcy po zniknięciu Flasha, Thinker zbudował wraz z żoną Samuroida, który miał zmusić zespół Flasha do wyciągnięcia sprintera z Mocy Prędkości, aby wystawić dwanaście pasażerów autobusu miejskiego na promieniowanie ciemnej materii z wymiaru szybkości. Zagroził on więc, że jeśli nie spotka w odpowiednim czasie bohatera, Central City upadnie. Kiedy ten się nie stawił, robot na życzenie Iris West porwał ją, gdyż ta uważała, że po nią Flash przybędzie. Tak też się stało, jednak walka Samuroida z superbohaterem od początku była przesądzona, co skończyło się porażką Thinkera. Ten jednak odbierał to inaczej i ukrywając się w swojej kryjówce, powiedział Marlize, że czas przejść do kolejnej fazy planu[4][3].

DeVoe wstał wcześnie rano i zbadał wszystkie 600 prac Schuberta, wykorzystując tę wiedzę, aby dokończyć nieskończoną VII symfonię, grając na fortepianie holograficznym. Marlize podążała za muzyką, zachwycona jej brzmieniem, które lubiła jako dziecko. Clifford przerwał jednak granie i poprosił kobietę o przedstawienie statusu zlokalizowanych meta-ludzi, dowiadując się o Ramsey'u Deaconie zamkniętym w więzieniu Iron Heights przez działania zespołu Flasha. Wiadomość ta ucieszyła mężczyznę, który stwierdził, iż nadszedł czas na znalezienie pozostałych[5].

DeVoe ściga Weepera

Pościg za Weeperem

DeVoe z żoną obserwowali Becky Sharpe i jej zmagania z drużyną Flasha, która w końcu przyczyniła się do aresztowania dziewczyny. Bohaterowie wykazali się większą inteligencją, niż obstawiał mężczyzna, lecz to go nie załamało – uruchomił kamerę w głowie Samuroida, przyglądając się pracy w S.T.A.R. Labs[3]. DeVoe zlecił Ralphowi Dibny'emu śledzenie burmistrza Bellowsa, nigdy nie ukazując się detektywowi osobiście[6].

Niedługo po tym zaczął śledzić Weepera, który uciekł Blacksmith. Clifford stwierdził, że stworzenie jego było kłopotliwe i nie może umrzeć, póki nie ukończy swojego zadania, łapiąc go promieniem ze swojego krzesła[7].

Początek zabawy Edytuj

Rodzina DeVoe rozmawia z Allenem i Westem

Rozmowa z policjantami

Marlize poinformował DeVoe, że bohaterowie są jeszcze bliżej odkrycia ich tożsamości, co stało się o wiele szybciej, niż przewidywali. Thinker zachował jednak spokój, uważając, że przewidział wszystkie wersje ich rozmowy i każda kończy się tak samo — jego zwycięstwem. Kiedy w końcu nadszedł moment ujawnienia się, Clifford wraz z żoną zaczął udawać normalną, szczęśliwą rodzinę z własnymi problemami. Po niedługim czasie do ich drzwi zadzwonili detektyw West i jego partner, którzy chcieli porozmawiać z mężczyzną. Kobieta natychmiast zawołała męża, który podjechał do gości na wózku inwalidzkim[1]. Małżeństwo zaprosiło gości do środka, gdzie zostali przesłuchani. Nic ich jednak nie łączyło ze sprawą, więc policjanci odeszli. Nieco później Clifford udał się na uniwersytet, gdzie wykładał zajęcia, dopóki pod koniec lekcji nie dostrzegł Barry'ego. Kryminolog zamierzał zadać mu więcej pytań, chcąc wiedzieć, gdzie ten był 7 stycznia 2014 roku – w dzień wybuchu akceleratora cząsteczek. Odpowiedzi wciąż nie były zadowolone, więc Allen wręczył podejrzanemu wizytówkę. Kilka godzin później Clifford udał się wraz z żoną na komisariat, aby złożyć skargę na kryminologa do kapitana Singha. Oboje stwierdzili, że chłopak ich nęka, więc policjant zapewnił, że zrobi co tylko może, aby ten przestał. Późnym wieczorem Barry włamał się jednak do domu małżeństwa, gdzie chciał się dowiedzieć więcej na temat tego, co ukrywają DeVoe. To jednak przyczyniło się do ponownego złożenia skargi i zawieszenia Allena w obowiązkach na 2 tygodnie, a także nałożenie zakazu zbliżania się[2].

Clifford był zadowolony ze swojego osiągnięcia, ale zdawał sobie sprawę, że to dopiero początek. Tego samego dnia Barry odwiedził profesora na uniwersytecie, gdzie ten go zapytał, kim tak naprawdę jest. DeVoe w końcu przestał się kryć i wyjawił, że wie, iż chłopak jest Flashem. Stwierdził również, że oboje powstali tego samego dnia, a także opisał swój nadzwyczajny geniusz, określając się za najszybszy umysł świata. Rozmowa kończy się wraz z dzwonkiem na lekcję i wejściem uczniów, a także sarkastycznymi słowami Clifforda, że będzie myślał o Allenie. Po powrocie do domu Marlize natychmiast zajęła się mężem, podłączając go do rozbudowanej maszyny w ich kryjówce. Oboje przyglądali się Iris i Barry'emu w ich domu, oczekując ślubu pary, na którą ci chcieli pozwolić. DeVoe uważał bowiem, że nie ma wiedzy bez miłości[2].

Clifford DeVoe przenosi swoją duszę do ciała Dominica Lanse'a (5)

DeVoe kradnie ciało Dominica

Thinker zaatakował Barry'ego w mieście i mimo próby walki, pokonał go i zabrał do swojej kryjówki, gdzie umieścił go w specjalnej celi. Kiedy młodzieniec się ocknął, DeVoe zaczął z nim dyskutować na temat tego, co chce osiągnąć. Ich rozmowę przerwała jednak wizyta detektywa Westa, co zmusiło przestępcę do ponownego odgrywania roli niepełnosprawnego i niewinnego profesora. Nie miał on jednak nic do ukrycia i wpuścił do domu policjanta oraz Harry'ego Wellsa, który pozwolił przeszukać wszystko bez nakazu. Kiedy Clifford wrócił do kryjówki, nie widział w celi swojego przeciwnika, więc ją otworzył. Allen jednak przez cały czas tam był, lecz wibrował z taką prędkością, że ludzkie oko nie mogło go dostrzec, rozpoczynając tym samym walkę z przestępcą, która przeniosła się na ulice Central City. DeVoe pozornie przegrał, wpadając do wody na swoim fotelu, lecz w rzeczywistości był to plan, który polegał na odwróceniu uwagi chłopaka. Marlize bowiem zakupiła pewnego meta-człowieka od Amunet Black, który posłużył jako nowe ciało dla DeVoe. Tym samym stare zostało podłożone w domu Barry'ego. Sam Clifford wykorzystując nieświadomość o dokonanym fakcie drużyny bohaterów, udał się na przyjęcie świąteczne do domu Westów i po chwili zadzwonił do Allena, który musiał udać się do swojego domu. Wtedy też zdradził mu, że jest Cliffordem i to, co dla niego przyszykował, doprowadzając bohatera do aresztowania przez policję[8].

W przeciągu kolejnych dni Marlize pochowała ciało Clifforda i zaczęła dostrzegać w nowym ciele męża zmiany, które ją odpychały, co ten dostrzegł. Jednocześnie rozpoczął się proces Barry'ego Allena, na którym kobieta musiała się pojawić. Jej obrońcą był Anton Slater, który poprowadził rozprawę z korzyścią dla DeVoe, jednak na jaw wyszedł jej romans z Dominicem Lansem, co ta przerobiła na wzruszającą historię, zdobywając przychylność zgromadzonych. Przed ostatnią rozprawą, Clifford pojawił się w budynku sądu, zwracając na siebie uwagę Allena, który potajemnie poszedł z nim porozmawiać. DeVoe przyznał się, że wraz z ciałem Lanse'a zyskał jego zdolności i po krótkiej rozmowie, pewny siebie opuścił pomieszczenie, zostawiając przytłoczonego Barry'ego samego. Kiedy wszystkie dowody zostały rozpatrzone, ława przysięgłych wydała wyrok mówiący o winie Allena przypisywanych mu czynów. Tym samym Hankerson ogłosił werdykt i wysłał natychmiastowo oskarżonego do Iron Heights[9].

Błyskawiczna ewolucja Edytuj

Thinker transferuje swoją duszę do ciał uciekinierów z Iron Heights (4)

Kolejny transfer mocy DeVoe

Marlize z mężem obserwowała poczynania Allena w Iron Heights i jego ucieczkę z innymi meta-ludźmi. Kobiecie nie podobał się fakt, iż Clifford zmienia plan i nie informuje jej o niczym, a w dodatku zaczęła blokować swoje myśli w obawie, że ten dobierze jej się do mózgu. Kiedy uciekinierzy z więzienia odzyskali swoje moce, Thinker ruszył na świeżo zmodyfikowanym krześle na spotkanie z nimi, a całe wydarzenie oglądała przez kamery Marlize, która była przerażona brutalnością męża. Ten na miejscu zablokował ich meta-geny i kolejno zaczął transferować swoją duszę, poczynając od Miny Chaytan, przez Ramsey'a Deacona i Sylberta Rundinego, kończąc na Becky Sharpe, która ostatecznie została nowym gospodarze DeVoe. Następnie Clifford zamordował z zimną krwią Gregory'ego Wolfe'a, po czym zabrał fotel i przeniósł się do swojej kryjówki. Kilka godzin później doszło między nim a Marlize do kłótni, bowiem żonie nie podobał się fakt, iż za sprawą Ralpha Dibny'ego Allen został uniewinniony. DeVoe uspokoił żonę, po czym po kryjomu do kieliszka z winem dolał łzy Weepera i podał go Marlize, z którą zaczął tańczyć do ich pierwszej wspólnej piosenki[10].

Marlize wraz z Cliffordem oglądali przez komputer występ Izzy Bowin, której ciało mężczyzna chciał użyć jako nowego gospodarza. Pretekstem do przyspieszenia planów była postępująca choroba przestępcy, przez którą ten zaczął wyżywać się psychicznie na żonie. Gdy tylko natrafiła się okazja, Thinker ruszył na spotkanie z Izzy, lecz byli tam również Flash, Vibe i Elongated Man. Przestępca szybko ich rozbroił i kiedy miał się zająć Bowin, ta zaatakowała go swoimi falami dźwiękowymi, skutecznie raniąc. To sprowokowało Marlize do pojawienia się i zabrania męża do kryjówki, gdzie ustabilizowała jego stan. KIlka godzin później Izzy postanowiła przerwać swoją współpracę z drużyną Flasha i sama wyzwała Thinkera na pojedynek. Ten zjawił się i szybko pozbył się oczekiwań kobiety co do wygranej walki, ostatecznie nie dając Flashowi i Elongated Manowi możliwości uratowania jej. Zmusił wręcz bohaterów do bezsilnego przyglądania się, jak transferuje swój umysł do ciała Bowin, z którym ostatecznie uciekł do swojej kryjówki. Kilka godzin później Clifford wykorzystał zdolności muzyczne swojego nowego gospodarza, aby sprawić przyjemność żonie. Jednocześnie oboje przygotowywali się do odnalezienia ostatnich trzech meta-ludzi[11].

Clifford po raz kolejny podaje narkotyk żonie

Otumanienie żony

Marlize widząc pogarszający się stan zdrowotny męża, natychmiast chciała przystąpić do ulepszeń fotela, które mężczyzna już zarysował. Nim odszedł, wspomniał o tym, że czeka na nich jeszcze dwóch meta-ludzi do schwytania. Kobieta poprawiła Clifforda, przypominając mu o Weeperze. Kiedy ten poszedł, Marlize zaczęła wcielać plan w życie. Przypadkowo podczas pracy pobiła filiżankę z herbatą, odkrywając w niej dziwną substancję. Natychmiast rozpoczęła badania, odkrywając, że jest to środek otumaniający i otwierając akta Weepera zrozumiała, że ten został stworzony dla niej. Chcąc wyrwać się z pętli i rozumiejąc bestialstwo męża, nagrała do siebie wiadomość, w której wszystko wytłumaczyła. Kiedy chciała zapisać go pod niepozorną nazwą, odkryła, że taki plik już istnieje. Wtedy też pojawił się Clifford, który wytłumaczył, że Marlize w niczym się nie myli i Weeper był przeznaczony tylko dla niej, gdyż ich miłość nie przetrwałaby tego wszystkiego. Przyznał jednocześnie, że to nie jest jej pierwsze odkrycie prawdy i zapewne nie ostatnie, po czym za pomocą fotela ponownie ją otumanił, mówiąc, że bez niego jest niczym. Gdy tylko ta doszła do siebie, Clifford ponownie odegrał scenę z pogarszającym się stanem jego hosta, prosząc żonę o wprowadzenie aktualizacji do fotela i informując przy tym, że bohaterowie przejęli Null[12].

Zdając sobie sprawę z faktu, że bohaterowie przejęli Edwina Gaussa, przewidzieli ich kolejny krok i gdy tylko mężczyzna wysłał ich do kryjówki Thinkera, ten wraz z Marlize przeniósł się do S.T.A.R. Labs, gdzie przejęli kontrolę nad całym obiektem. Marlize natrafiła na przeszkodę w postaci Iris, kiedy sam Clifford zamierzał zająć się meta-ludźmi. Na jego drodze stanął jednak Ralph Dibny, więc mężczyzna powiększył i ożywił szkielet dinozaura, odciągając na dłuższy moment bohatera od siebie. W tym czasie przetransferował on swój umysł do ciała Matthewa Kima, Janet Petty oraz do Edwina Gaussa. Gdy Dibny to zobaczył, między mężczyznami wywiązała się brutalna walka, którą heros wygrał, zakuwając DeVoe w kajdanki. Gdy tylko Barry wrócił, był dumny z przyjaciela, że go posłuchał i nie przekroczył granicy człowieczeństwa. Wtedy też niespodziewanie Clifford wydostał się z kajdanek, zmanipulował grawitację sprintera i na jego oczach przejął ciało Dibny'ego, który ostatkiem sił podziękował Barry'emu za to, co ten w nim zmienił. Thinker korzystając z nowego ciała, pokonał Flasha, Vibe'a, a także odebrał meta-geny Caitlin Snow, po czym uciekł do swojej kryjówki. Gdy tylko małżeństwo się pozbierało, zaczęli świętować zwycięstwo, podczas czego Clifford przybrał formę swojego oryginalnego wyglądu. Jednocześnie oboje przygotowywali się do rozpoczęcia kolejnego etapu – oświecenia[13].

Występy Edytuj

FlashEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Clifford DeVoe niezwykle inteligentnym przeciwnikiem zarówno Flasha, jak i Batmana, który używał tak zwanej „czapki myśli”, która pozwalała mu poruszać przedmioty siłą umysłu, a także kontrolować umysły innych.

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „FlashEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „When Harry Met Harry...” wyemitowany 14 listopada 2017 roku.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Therefore I Am” wyemitowany 21 listopada 2017 roku.
  3. 3,0 3,1 3,2 Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Luck Be A Lady” wyemitowany 24 października 2017 roku.
  4. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „The Flash Reborn” wyemitowany 10 października 2017 roku.
  5. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Mixed Signals” wyemitowany 17 października 2017 roku.
  6. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Elongated Journey Into Night” wyemitowany 31 października 2017 roku.
  7. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Girls Night Out” wyemitowany 7 listopada 2017 roku.
  8. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Don't Run” wyemitowany 5 grudnia 2017 roku.
  9. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „The Trial of The Flash” wyemitowany 16 stycznia 2018 roku.
  10. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „True Colors” wyemitowany 6 lutego 2018 roku.
  11. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Subject 9” wyemitowany 27 lutego 2018 roku.
  12. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Null and Annoyed” wyemitowany 10 kwietnia 2018 roku.
  13. Czwarty sezon serialu „Flash”, odcinek „Lose Yourself” wyemitowany 17 kwietnia 2018 roku.

Zobacz też Edytuj