FANDOM

The Flash Reborn” – siedemdziesiąty odcinek serialu „Flash”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 10 października 2017 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbędzie się 20 kwietnia 2018 na kanale AXN.

Opis Edytuj

Kiedy Barry przebywa w Mocy Prędkości, Iris, Vibe, Kid Flash oraz detektyw West zajmują się ochroną Central City. Potężny złoczyńca niespodziewanie atakuje miasto, więc Cisco postanawia spróbować uwolnić Allena z wymiaru szybkości. Sprinter który powraca, nie jest tym samym chłopakiem, którego wszyscy znali.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalny tytuł odcinka odnosi się do serii komiksów DC Comics – „The Flash: Rebith”, w której to Barry Allen powrócił po dwudziestu latach ze Speed Force.
  • Wydarzenia z tego odcinka mają miejsce 6 miesięcy po epizodzie „Meta”.
  • Wally nazywa Samuroida Kurosawą, nawiązując tym samym do słynnego japońskiego reżysera, Akira Kurosawy.
  • Cisco Ramon nazywa Samuroida „Soul Eaterem”, odnosząc się do anime pod tym samym tytułem. Niedługo później określa go mianem „Samuraja Jackassa”, nawiązując do serialu animowanego „Samuraj Jack”.
  • Opisując modyfikacje wprowadzone w Prędkościowej Bazooce, Cisco zacytował Hana Solo z „Gwiezdnych wojen”.
  • Żeby obudzić Barry’ego ze śpiączki, Cisco i Caitlin puszczają mu utwór „Poker Face” Lady Gagi, powtarzając sekwencje budzenia Allena z pilotażowego odcinka.
  • Ramon sugeruje, że Barry po wyjściu z Mocy Prędkości może znać odpowiedzi na „życie, wszechświat i wszystko”, odnosząc się do słynnego cytatu z filmu i noweli „Autostopem przez Galaktykę”.
  • „Excelsior” używane przez Cisco jest słynnym hasłem Stana Lee – jednego z twórców Marvela.
  • Słowa wypowiadane przez Barry’ego podczas ujrzenia swoich przyjaciół: „Wyskoki sądzie jestem niewinny, nie zrobiłem tego. Nikogo nie zabiłem...” nawiązują do momentów widzianych przez Allena podczas podróży w czasie w odcinku „Wystarczająco szybki”.

Zobacz też Edytuj