FANDOM

The Elongated Knight Rises” – osiemdziesiąty odcinek serialu „Flash”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 23 stycznia 2018 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 20 lipca 2018 roku na kanale AXN.

Opis Edytuj

Kiedy stary złoczyńca zaczyna terroryzować Central City, Ralph Dibny wkracza do akcji w obronie niewinnych, podczas gdy Barry został zatrzymany w związku z procesem sądowym dotyczącym zamordowania Clifforda DeVoe. Allen stara się odnaleźć w sobie siłę, aby zachować optymistyczne nastawienie w obecnych okolicznościach.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalny tytuł odcinka nawiązuje do finału trylogii Nolana opowiadającej o przygodach Bruce Wayne'a – „Mroczny rycerz powstaje”.
  • Obok napisu „Henry Allen tu był”, Barry napisał „tak jak Barry”, nawiązując tym samym do filmu „Skazani na Shawshank”, w którym to w jednej z cel widniał napis „Brooks tu był”, a pod nim kolejny: „tak jak Red”.
    • Nieco później podczas rozmowy Barry'ego i Axela, Allen przyznał przestępcy, że jest niewinny. Ten tylko prześmiewczo odparł, że każdy w Iron Heights jest niewinny, nawiązując do kolejnej sceny z filmu, w której Red poznał Andy'ego.
  • Po tym, jak Ralph Dibny pokonał uzbrojonego przestępcę, który groził wybuchem prowizorycznej bomby, bohater próbował w rozmowie z reporterką wymyślić sobie pseudonim, nawiązując do dwóch bohaterów z Marvela.
    • Wypowiadając frazę „To wasz przyjazny superbohater z sąsiedztwa”, odniósł się do Spider-Mana i jego ulubionego powiedzenia.
    • Kontynuował swoją przemowę, zacinając się na „Pan...”, odnosząc się do Pana Fantastycznego posiadającego identyczne moce jak Dibny.
  • Drużyna Flasha wspomina o kryptonicie, o którym Ralph jako jedyny nie ma pojęcia.

Zobacz też Edytuj