FANDOM

The Darkness Beneath” – drugi odcinek serialu „Constantine”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 31 października 2014 roku na kanale NBC. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

Opis Edytuj

John Constantine zmierza do zachodniej Pensylwanii, gdzie kilku pracowników oraz nadzorców kopalni ginie w tajemniczych okolicznościach. Rozpoznaje w tym robotę Coblynau – duchów zmarłych górników, które zwykle są niegroźne, lecz tym razem zostały wezwane przez kogoś by zabijać. W mieście napotyka kobietę o imieniu Zed Martin, która rozpoznaje w nim człowieka nawiedzającego jej umysł.

Streszczenie Edytuj

Lannis Cadogan death (7)

Tajemnicza śmierć

W małym miasteczku Heddwich w Pensylwanii, górnik Cadogan wrócił do domu po ciężki dniu pracy. W kuchni zastał żonę, która przygotowywała dla niego posiłek, prosząc, aby ten w tym czasie poszedł się umyć. Mężczyzna początkowo nie zamierzał jej słuchać, wyładowując całą złość z pracy na kobiecie, lecz ostatecznie jej posłuchał. Podczas prysznicu z kranu zaczęło lecieć błoto, a zdezorientowany Lannis nie wiedział, co się stało. Przyglądając się rurom, usłyszał dziwny hałas, kiedy to nagle z rur wyleciał ogień, paląc górnika żywcem. Tymczasem w Atlancie, John oczekiwał Chasa w młynie. Mężczyzna był zniecierpliwiony, lecz przyjaciel odparł, iż musiał wyrobić podwójną zmianę i się opłaciło, wręczając mu kopertę z pieniędzmi. Constantine zażartował, że kapnomacja nie jest magią, po czym rzekł, że udaje się do Heddwich, aby załatwić tamtejszy tajemniczy i mistyczny problem. Chas przypomniał jednak przyjacielowi, jak skończyła się jego ostatnia podróż pociągiem towarowym ze Sukkubem, który został wykolejony. Po tych słowach John wyszedł, zostawiając Chandlera samego.

Po przyjeździe John przyglądał się konwojowi pogrzebowemu Cadogana przechodzącego przez miasto. Tymczasem pewna dziewczyna skończyła malować kolejny obraz przedstawiający Constantine'a, zastanawiając się, kim on jest. Zdenerwowana niewiedzą opuściła mieszkanie, lecz po chwili przypadkowo na niego wpadła. Szybko zrozumiała, iż jest to człowiek, o którym śni. Dziewczyna próbowała się od niego, dowiedzieć kim jest. Ten jednak podstępem zakończył rozmowę, po czym zniknął. Przed tym Martin zabrała mu portfel, a z jego prawa jazdy wyczytała, kim jest. Constantine udał się do domu zmarłego górnika, gdzie odbywała się stypa. Chcąc zbadać całą sprawę, wszedł w zamknięty teren domu i przyjrzał się prysznicowi. Po chwili jednak dostrzegła go żona zmarłego, cyganka, która opowiedziała Johnowi po krotce historię jej męża. Kiedy zaczęła z nim flirtować, a ten odmówił, wszczęła panikę. Tym samym mężczyzną zainteresowało się kilku innych zgromadzonych górników, którzy rozpoczęli bójkę. Po tym fakcie Constantine wrócił do swojego apartamentu w hotelu, gdzie zastał Martin.

Ellis McGee talk with Constantine team about NorPenn (3)

Rozmowa z pastorem

Dziewczyna za pomocą skradzionego egzorcyście portfela trafiła na jego trop. Ponownie próbowała wyjaśnić, że poszukuje tylko odpowiedzi. Mężczyzna, widząc, iż ta jest empatką, zgodził się jej pomóc i próbował jej pokazać, jak kontrolować wizje. W rzeczywistości wykorzystał ją, aby rozwiązać zagadkę Heddwich. Następnie korzystając z jej nieuwagi, opuścił hotel i udał się do wskazanego przez nią kościoła, gdzie po odprawieniu specjalnego rytuału ujrzał Coblynau. Po tym wszystkim udał się do domu Martin i oczekiwał jej powrotu. Gdy Zed wróciła z baru, zdenerwowana kazała mu wyjść, lecz ten wysunął propozycję współpracy, zaznaczając, że cenne umiejętności Zed strasznie by mu się przydały. Rozmowę przerwał dźwięk sygnału alarmującego o zawale w kopalni, do której oboje się udali. Przed wejściem się rozdzielili w tłumie, a John udał się do samochodu jednego z pracowników, który przerażony próbował uciec. Po krótkiej rozmowie samochód się zablokował, a jego wnętrze zaczęło wypełniać się błotem. John jednak został uratowany dzięki szybkiej interwencji Martin, która go odnalazła. Następnie oboje wrócili do miasteczka z nowymi faktami dotyczącymi ginących wciąż górników. Zrozumieli też, że nie odpowiada za to pastor, lecz ktoś inny.

Tymczasem do kopalni wszedł Thad Bowman z synem, którzy zostali zaatakowani przez Coblynau. Dla właściciela firmy było już za późno, lecz Constantine i Zed uratowali młodzieńca, decydując się wysadzić kopalnie. Przed ty Martin przyprowadziła Ellisa, by ten wcisnął guzik, mogąc tym samym pomścić syna. Zaraz po tym Constantine poszedł zmierzyć się z głównym problemem miasteczka, jakim była żona cyganka jednego z górników, która swoją magią przyzywała Coblynau. Kilku z nich wydała rozkaz zamordowania Johna, lecz ten w porę przyzwał Coblynau jej męża, który zabrał kobietę pod ziemię, ratując egzorcystę. Po powrocie do hotelu Zed oczekiwała mężczyzny w jego apartamencie. Dziewczyna wyjawiła, że nie odpuści, dołączając tym samym do zespołu Constantine'a.

Obsada Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

  • „The Weeping Song” – Nick Cave & The Bad Seeds
    Constantine przygotowuje się do opuszczenia Pensylwanii.
    Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song

Ciekawostki Edytuj

  • Manny nie pojawił się w odcinku, jednakże jego nazwisko pojawiło się w napisach końcowych.
  • Wśród rysunków Zed można dostrzec dwie specyficzne bestie, które wcześniej pojawiły się w komiksach. Jedną z nich jest Mnemoth, natomiast drugą Ironfist the Avenger.

Zobacz też Edytuj