FANDOM

Subject 9” – osiemdziesiąty trzeci odcinek serialu „Flash”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 27 lutego 2018 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 10 sierpnia 2018 roku na kanale AXN.

Opis Edytuj

Barry napotyka niezwykłą kobietę, której zdolności mogą pomóc w walce z Thinkerem. Ralph podejmuje ważną decyzję życiową po tym, jak dowiaduje się, że podobnie jak inni meta-ludzie z autobusu jest celem DeVoe – postanawia on, że nie chce być już dłużej superbohaterem, a jego jedynym zmartwieniem staje się sposób, jak ukryć się przed wrogiem. Tymczasem Harry oferuje Joemu pomoc.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwsza piosenka zagrana przez Izzy na odcinku nosi tytuł „Somethin' Bad” i jej autorkami są Miranda Lambert i Carrie Underwood.
  • Ralph sugeruje pseudonim „Soundwave” dla Izzy, lecz Cisco słusznie zauważa, że jest on zajęty przez Transformersa.
  • Na stronie Izzy jest wpis „sprawa z rozgwiazdą” w Blue Valley, co odnosi się do odcinka „Therefore I Am”, w którym Wally zdradził, iż walczył w tym mieście z rozgwiazdą z kosmosu, nawiązując do Starro.
  • Kiedy Ralph starał się przekonać Izzy do pozostania w S.T.A.R. Labs, ostrzegł ją przed windą, z której lubią wyskakiwać mordercze roboty. Tym samym odniósł się do Metallo, który zaatakował Supergirl podczas Kryzysu na Ziemi-X.
  • Ralph mówi Barry'emu, że „ten Turner nie potrzebuje Hoocha”, nawiązując do komedii detektywistycznej z 1989 roku „Turner i Hooch”.
  • Izzy mówi, że skrzypce pomogłyby tylko w walce z diabłem, nawiązując do piosenki „The Devil Went Down to Georgia”.
  • Słowa Cisco „kosmos, ostatnia granica” nawiązują do serii „Star Treka”.

Zobacz też Edytuj