FANDOM

Sprawy nie idą według planu. Nie przewidziałeś, że ludzie będą zadawać tyle pytań... Nie wiedziałeś, jaki efekt przyniosą kłamstwa, zwłaszcza gdy okłamujesz bliskich... Gdy planowałeś, jak uratujesz miasto, nie wziąłeś pod uwagę, jak to wpłynie na twoich bliskich... Jak ich to zrani...
John Diggle, „Urazy

John Thomas „Dig” Diggle (ur. w 1977 roku) – ochroniarz, były żołnierz i członek drużyny Strzały. Starszy brat Andy'ego Diggle, który został zamordowany przez Deadshota. Szwagier Carly Diggle i wujek A.J.-a. Obecnie mąż Lyli Diggle i ojciec Sary Diggle. Współpracuje z A.R.G.U.S.-em, gdzie nazywany jest Najemnikiem.

John początkowo był ochroniarzem i kierowcą Olivera Queena. Przez ciągłe ucieczki milionera, Diggle zamierzał zrezygnować z dobrze płatnej pracy, jednakże podczas świątecznego przyjęcia padły strzały. John przypadkowo został postrzelony przez zabójce jego brata, co zmusiło Strzałę do zabrania przyjaciela do swojej kryjówki. Tam wyciągnął z niego kulę, ratując tym samym jego życie. Mężczyzna postanowił dochować tajemnicy Olivera i pomóc mu w ratowaniu Starling City, przybierając wtedy kostium bohatera zwanego Spartanem.

Osobowość Edytuj

Pomimo trudnej do rozgryzienia osobowości, John jest bardzo spostrzegawczy i mądry. Jako pierwszy zauważył wielką zmianę w Oliverze po powrocie z Lian Yu i właśnie to skłoniło Strzałę do wyboru jego na pomocnika. Diggle nienawidzi swojej pracy jako ochroniarz, gdyż uważa, że zamiast pilnowania bogatych, zepsutych dzieciaków powinien pracować w wojsku. Te nastawienie i uwielbienie wykonywania misji spowodowało, że mężczyzna zdecydował się dołączyć do drużyny Strzały.

Pierwszym celem Olivera było skreślanie nazwisk z listy, więc nie zwracał uwagi na inne czyny przestępcze, które niszczyły Starling City. Pomimo kilku kłótni, Johnowi udało się to zmienić, dzięki czemu wielu niebezpiecznych ludzi zostało zlikwidowanych. Diggle w pełni zdaje sobie ze swojego miejsca w drużynie, przez co wykonuje wszystkie polecenia Queena, nawet te, które uważa za nieodpowiednie. Przez tą lojalność, John został pierwszą osobą, która dowiedziała się o większości sekretów milionera.

John jest często uważany jako „duchowy lekarz” lub „głos rozsądku” drużyny, gdyż daje mądre rady, nawet jeśli ktoś się z nimi nie zgadza. Posiada poczucie sprawiedliwości i honoru, które nieraz uważa za swoją największą wadę. Oprócz tego jest niezwykle subtelny i ma niesamowite poczucie humoru. Ze względu na czas spędzony w wojsku i doświadczenie w nim zdobyte, Diggle jest zdyscyplinowaną i zrównoważoną osobą, co często się przejawia podczas trudnych zadań i misji. Pomimo głębokiego urazu do Floyda Lawtona – mordercy jego brata, mężczyzna potrafił z nim współpracować, a nawet uratować życie. Przebywając w jego towarzystwie w drużynie samobójców, zbliżyli się do tego stopnia, że Deadshot poświęcił własne życie, aby John spotkał się jeszcze ze swoją córką.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

Ustv-arrow-s03e10-03

John podczas misji

  • Ekspert w walce wręcz – John jest biegłym wojownikiem walki wręcz, wystarczająco dobrym, aby pokonać China White.
  • Ekspert w walce bronią – były żołnierz potrafi obsługiwać większość broni palnej, a także broni białej. Nosi przy sobie pistolet małego kalibru, który pomaga mu znacznie w walce.
  • Kondycja fizyczna – John jako były żołnierz, obecny ochroniarz i prawa ręka Strzały, regularnie angażuje się w intensywne ćwiczenia wraz z Oliverem, dzięki czemu posiada niezwykłą kondycje fizyczną.
  • Szkolenie wojskowe – szkolenie w Siłach Zbrojnych Stanów Zjednoczonych i w Amerykańskich Siłach Specjalnych wiele nauczyły Johna. Jego taktyczne zdolności wraz z bojowymi umiejętnościami niejeden raz przydały się podczas misji.
  • Znakomity taktyk – dzięki swojemu doświadczeniu, które zdobył podczas wykonywania misji, John stał się genialnym taktykiem. Gdy Olivera nie ma w pobliżu, dowództwo nad drużyną Strzały należy do niego.
  • Zdolności łucznicze – John potrafi sprawnie posługiwać się łukiem, co pokazał nie raz udając Strzałę.
  • Poliglota – John potrafi biegle posługiwać się dwoma językami. Swoim ojczystym, jak i arabskim.
  • Zdolności lotnicze – podczas misji w Afganistanie, John nauczył się pilotować samoloty i helikoptery.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

JohnDiggle Mission Afghanistan

John na misji w Afganistanie

Zanim John został zatrudniony jako ochroniarz Olivera Queena, spędził długie lata na wojnie. Będąc w jednostce z misją w Afganistanie, jego grupa znalazła się w pułapce. Niektórzy z jego kompanów zginęli, zanim Diggle dorwał się do broni i zabił napastników. Po tym przeżyciu, mężczyzna często widział ducha zmarłego przyjaciela, jednakże po dłuższy czasie pogodził się z jego śmiercią. Podczas kolejnej misji w Afganistanie, John ożenił się z Lylą Michaels. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych, małżeństwo rozpadło się, gdyż oboje nie mogli żyć bez walki. Lyla rozpoczęła pracę w agencji A.R.G.U.S., natomiast John powrócił do armii. Spotkał wtedy Teda Gaynora – kolegę żołnierza, który uratował życie Digowi[1].
Stub Informacje zawarte w tej sekcji mogą być nieaktualne. Jeśli możesz, popraw je.

Występy Edytuj

ArrowEdytuj

  1. Pilot
  2. Czcij ojca swego
  3. Samotny strzelec
  4. Niewinny człowiek
  5. Urazy
  6. Spuścizna
  7. Muza ognia
  8. Vendetta
  9. Koniec roku
  10. Spalony
  11. Ufaj, ale sprawdzaj
  12. Vertigo
  13. Zdrada
  14. Odyseja
  15. Złodziej zwany Dodgerem
  16. Na celowniku
  17. Powrót Łowczyni
  18. Zbawienie
  19. Niedokończone sprawy
  20. Zbrodniczy zamiar
  21. Przedsięwzięcie
  22. Mrok na skraju miasta
  23. Poświęcenie
  24. Miasto bohaterów
  25. Tożsamość
  26. Zepsute lalki
  27. Tygiel
  28. Liga zabójców
  29. Wrogów trzymaj blisko
  30. Proces Moiry Queen
  31. Naukowiec
  32. Trzy duchy
  33. Promień rażenia
  34. Ślepy punkt
  35. Wstrząsy
  36. Potomstwo demonów
  37. Czas zgonu
  38. Obietnica
  39. Drużyna samobójców
  40. Drapieżne ptaki
  41. Deathstroke
  42. Człowiek w kapturze
  43. Pomroczność
  44. Triumf Blooda
  45. Ulice w ogniu
  46. Niemożliwy wybór
  47. Wyciszenie
  48. Sara
  49. Corto Maltese
  50. Magik
  51. Tajemnicza przeszłość Felicity Smoak
  52. Winny
  53. Napiąć łuk
  54. Dzielni i odważni
  55. Wspinaczka
  56. Osamotniona
  57. Nocne miasto
  58. Bunt
  59. Kanarki
  60. Powrót
  61. Nanda Parbat
  62. Oferta
  63. Tendencje samobójcze
  64. Wróg publiczny
  65. Złamana Strzała
  66. Upadek
  67. Al Sah-him
  68. Oto twój miecz
  69. Nazywam się Oliver Queen
  70. Zielona Strzała
  71. Kandydat
  72. Odrodzenie
  73. Poza granicami odkupienia
  74. Upiory przeszłości
  75. Zagubione dusze
  76. Braterstwo
  77. Legendy dnia wczorajszego
  78. Ponura zatoka
  79. Krwawe porachunki
  80. Nieusprawiedliwiona nieobecność
  81. Zrzucone okowy
  82. Grzechy ojca
  83. Zmowa milczenia
  84. Uprowadzony
  85. Złamane serca
  86. Światło nadziei
  87. 11:59
  88. Płacz kanarka
  89. Genesis
  90. Monument Point
  91. Lost in the Flood
  92. Rozłam
  93. Legacy
  94. The Recruits
  95. A Matter of Trust
  96. Penance
  97. Human Target
  98. So It Begins
  99. Vigilante
  100. Invasion!
  101. What We Leave Behind
  102. Who Are You?
  103. Second Chances
  104. Bratva
  105. Spectre of the Gun
  106. The Sin-Eater
  107. Fighting Fire With Fire
  108. Checkmate
  109. Kapiushon
  110. Disbanded
  111. Dangerous Liaisons
  112. Underneath
  113. Honor Thy Fathers
  114. Missing
  115. Lian Yu
  116. Fallout
  117. Tribute
  118. Next of Kin
  119. Reversal
  120. Deathstroke Returns
  121. Promises Kept
  122. Thanksgiving
  123. Irreconcilable Differences

FlashEdytuj

  1. Flash kontra Arrow
  2. Legends of Today
  3. King Shark
  4. Invasion!

Legends of TomorrowEdytuj

  1. Inwazja!
  2. Kryzys na Ziemi-X: część 4

Komiksy Edytuj

Arrow: KomiksEdytuj

  1. Time's Arrow
  2. Diggle
  3. Moskwa
  4. Caged
  5. 6:15 to Starling City
  6. Two Minute Warning
  7. Detour
  8. Hunters
  9. The Pieces Missing
  10. Aftermath(występ niekanoniczny)

Arrow: Sezon 2.5Edytuj

  1. Return
  2. Descent
  3. Acolyte
  4. Ascension
  5. Following
  6. Outnumbered
  7. Awakenings
  8. Gone
  9. Blood part 11
  10. Blood part 12
  11. Assault

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, John Diggle był byłym żołnierzem armii amerykańskiej, który dowiedział się o sekretnej tożsamości Olivera Queena i zaczął z nim współpracować, stając się tym samym ważnym członkiem jego drużyny.
  • Nazwisko Johna, „Diggle” jest odniesieniem do autora komiksu DC Comics pod tytułem Green Arrow: Year One – Andy'ego Diggle. Sam pierwszy sezon serialu „Arrow” w dużym stopniu opierał się na tym komiksie.
  • Po premierze Johna Diggle w telewizji, postać ta została dostosowana do głównego nurtu komiksowego Green Arrow poczynając od Issue 24 do obecnej części[2].

Galeria Edytuj

Koncepty Edytuj

Grafiki promocyjne Edytuj

Sceny z serialu „ArrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Drugi sezon serialu „Arrow”, odcinek „Drużyna samobójców” wyemitowany 19 marca 2014 roku.
  2. http://dc.wikia.com/wiki/Green_Arrow_Vol_5_24

Zobacz też Edytuj