FANDOM

Skok w przeszłość” – czterdziesty odcinek serialu „Flash”, który wchodzi w skład drugiego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 29 marca 2016 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 13 czerwca 2016 roku na kanale AXN.

Opis Edytuj

Po niespodziewanym odkryciu faktu, iż Jay Garrick jest Zoomem — Barry jest zdeterminowany, aby wrócić na Ziemię-2 i powstrzymać wroga na zawsze. Zdesperowany, aby zwiększyć swą szybkość, decyduje się na cofnięcie w czasie i podszywanie się pod samego siebie. Harrison Wells będzie pomagał mu w uzyskaniu większej prędkości, niestety sprawy nie pójdą po myśli Barry'ego, który będzie musiał zmierzyć się ze starym wrogiem – Szczurołapem. Przy okazji, młody bohater spotka także starego przyjaciela Eddie'go Thawne'a.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Caitlin Snow – Musimy go znaleźć, zanim kogoś skrzywdzi.
  • Barry Allen – Namierzysz go?
  • Cisco Ramon – Myślisz, że mam szósty zmysł? Czarodziejsko wykrywam, gdzie co jest?
  • Barry Allen – Gdzie drugi Flash?!

Barry przyszł - Tutaj Drużyna patrzy na zaistniałą sytuację ze zdziwieniem

  • Cisco Ramon – Tego się nie spodziewałem...
  • Barry Allen – Kim ty jesteś?
  • Caitlin Snow – A ty?
  • Barry Allen – Jestem Barry, wasz Barry!
  • Cisco Ramon – Sobowtór...
  • Barry Allen – Jeszcze nie. Jestem tobą, tylko innym...
  • Cisco Ramon – Jak poznać prawdziwego?
  • Barry Allen – Pięć razy oglądałem z tobą „Gniew Khana”...

Cisco wskazuje palcem na drugiego Allena

  • Cisco Ramon – Oszust!
  • Barry Allen – ...na koniec mówiłeś: „jestem i zawsze będę twoim przyjacielem”.

Cisco wskazuje palcem na poprzedniego Allena

  • Cisco Ramon – Oszust!

Cisco czuje się zdezorientowany

  • Cisco Ramon – Co jest grane?!

Ciekawostki Edytuj

  • Widma Czasu wykazują wiele podobieństw do Black Flasha z komiksów DC Comics.
  • Cisco Ramon określa Widma Czasu:
    • Jako „Dementorów”, odwołując się tym samym do postaci o tej samej nazwie z „Harry'ego Pottera”. Sam Hartley Rathaway w pewnym momencie na ich widok wykrzykuje „Holy Harry Potter”.
    • Jako „Inky”, odwołując się tym samym do jednego z czterech wrogów Pac-Mana z gry „Pac-Man”.
  • Poprzez swoją podróż, Barry Allen dokonał kilku zmian w linii czasu. Dotyczą one między innymi Hartley'a, który jest po dobrej stronie i jego relacje z rodzicami się układają.

Zobacz też Edytuj