FANDOM

Ricardo Diaz – kryminalista z podziemia Star City, boss narkotykowy, który jest odpowiedzialny za produkcję sterydu zwiększającego sprawność bojową i koncentrację. Z powodu swoich występków został okrzyknięty przez policję pseudonimem Dragon.

Osobowość Edytuj

Ricardo jest szanowanym, spokojnym, ale drażliwym człowiekiem robiącym w niebezpiecznym biznesie. Zdaje sobie sprawę, że może być celem zarówno policji, jak i innych przestępców, więc każde swoje działanie planuje z wyprzedzeniem, dzięki czemu od kilku lat jest nieuchwytny. Uwielbia przynależeć do czegoś i jest zawsze temu całkowicie oddany, będąc zarazem w stu procentach gotowym, aby się temu poświęcić. Mimo częstego zachowywania spokoju Diaz w krytycznych momentach wykazuje się agresją i jest zdolny do szalonych rzeczy, co pokazał, niszcząc zapasy sterydu, aby nie wpadł w ręce mścicieli.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

Ricardo Diaz niszczy własne laboratorium (3)

Zdolności strzeleckie Dragona

  • Ekspert w walce wręcz – Ricardo jest niezwykle biegłym wojownikiem walki wręcz, wystarczająco dobrym, aby pokonać wielu przeciwników w krótkim odstępie czasu.
  • Ekspert w walce bronią – Ricardo niejednokrotnie pokazał, że potrafi obsługiwać większość broni palnej, a także broni białej.
  • Kondycja fizyczna – Ricardo regularnie angażuje się w intensywne ćwiczenia, dzięki czemu posiada niezwykłą kondycję fizyczną.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jesse znęca się nad Diazem w sierocińcu (1)

Ciężkie życie w sierocińcu

Ricardo urodził się w Starling City i od początku miał pod górkę, starając się zdobyć szacunek ojca, nawet jeśli oznaczało to udawanie kogoś, kim nie był, dopóki ten nie zmarł, a Diaz nie został wysłany do sierocińca przed 1986 rokiem[1]. Dorastając tam, walczył z każdym dniem o jedzenie, a także był zastraszany psychicznie przez starszego chłopaka, Jessego. Ten bowiem torturował go, paląc przedramiona i niszcząc jego ostatnie zdjęcie po ojcu. Chłopak sięgnął jednak w płomienie po pamiątkę, doznając poważnych poparzeń. W celu powstrzymania swojego gniewu i strachu wpojonego w dzieciństwie Diaz nazwał Jessego „smokiem” i robił wszystko, co tylko możliwe, aby go kontrolować tak, by ten nie kontrolował jego[2].

Dorastając, Diaz wstąpił do zorganizowanej grupy przestępczej, Skorpionów, gdzie zaczął rozwijać skrzydła i zyskał imponującą notkę kryminalną. W pewnym momencie oddzielił się od zespołu i zaczął działać sam, produkując i sprzedając vertigo, które zwiększało skuteczność i koncentrację podczas walki[3][4].

Ricardo, potrzebując porządnego fundamentu pod swoje plany dotyczące przejęcia Star City, 1 lutego 2017 roku wynajął Karla Iscove do zabójstwa Owena Posta – syna haktywisty Caydena, zabijając później samego najemnika. Przewidział bowiem reakcję mężczyzny na stratę bliskiego, który tym samym przygotowałby miasto Star City do przejęcia przez niego samego. Przerobił również filmik z zabójstwa na taki wyglądający, jakby to sam Zielona Strzała zabił młodzieńca. Nieco później wypuścił zdjęcie Olivera Queena w kostiumie Zielonej Strzały, wzbudzając kontrowersje i podejrzenia w stronę burmistrza[5].

Podwaliny pod własny biznes Edytuj

Ricardo testuje steryd

Ricardo kierował w Star City narkotykowym biznesem, będąc tym samym odpowiedzialnym za produkcję i sprzedaż sterydu zwiększającego sprawność bojową i koncentrację. Po pewnym czasie wysłał swoich ludzi, aby zdobyli wojskową wersję drukarki 3D, lecz jego zespół został pokonany przez mścicieli. Dragon zdołał jednak uciec, zanim bohaterowie go złapali. Niedługo po tym odwiedził go niejaki John Diggle, który odwiedził producenta sterydu, mając nadzieję na dostanie dodatkowej porcji. Kryminalista nie dał mężczyźnie tego, co chciał, mówiąc, iż musi uważać, gdyż nie posiada jeszcze pozwolenia Agencji Żywności i Leków. Tej samej nocy Diaz ponownie poprowadził ludzi po wojskową drukarkę 3D, tym razem z działu biologicznego Palmer Technologies, lecz ponownie został zaatakowany przez mścicieli. Przed ucieczką zdołał postrzelić Zieloną Strzałę. Niedługo po tym Diaz sprawdzał postępy w swoim laboratorium, kiedy do budynku wtargnęli bohaterowie. Ricardo nie chcąc, aby produkt wpadł w niepowołane ręce, spalił wszystko, skutecznie zbiegając z pożaru[3].

Kilka dni później Ricardo dołączył do spotkania drużyny Caydena Jamesa w kryjówce, z której na monitorach oglądali rozpad zespołu mścicieli w bunkrze[6].

Drużyna Caydena Jamesa zdobywa port Bertinellich (5)

Diaz zabija ostatniego Bertinelliego

Diaz wraz z Caydenem i Laurel odwiedził Jerry'ego Bertinelliego, do którego przestępcy mieli propozycję. Chcieli bowiem, aby przemyślał sprawę sprzedania im portu – ostatniej rzeczy należącej do rodziny Bertinellich. Oczekując nieco później na odpowiedź w opuszczonym hangarze, zaatakował ich Zielona Strzała. Łucznik nie spodziewał się, że Cayden posiada liczne wsparcie i zdecydował się uciec, aby uniknąć walki. Kilka godzin później nadszedł moment transakcji z Bertinellim, z którym przestępcy spotkali się w jego porcie. Tam również pojawił się łucznik, który współpracował z Jerrym. Kryminaliści okazali się jednak sprytniejsi, ponownie prowokując bohatera do ucieczki i zabijając Bertinelliego[7].

Członkowie drużyny Jamesa podejrzewali Vincenta Sobela o zamordowanie Shecka, lecz ten nie przyznawał się do tego faktu. Dopiero kilka godzin później Cayden przejrzał sojusznika i z pomocą Anatoly'ego porwał go, a następnie wspólnie z Diazem torturował. Chcąc podpuścić obie drużyny mścicieli w pułapkę, poszukiwana przez nich bomba została przewieziona w inne miejsce, a sam Vigilante ostatecznie został zamordowany przez Czarną Syrenę[8].

Realizacja celu Edytuj

Ricardo Diaz morduje Caydena Jamesa (2)

Diaz zabija Caydena Jamesa

Cayden planował aktywacje bomby późnym wieczorem, więc oficjalnie zakończył współpracę z sojusznikami, którym obiecał transport z miasta i przelanie pieniędzy na ich konta bankowe. Jako że obiecany pojazd się nie pojawił, przestępcy postanowili wydostać się ze Star City na własną rękę. Gdy Diaz uciekał, Mister Terrific i Wild Dog złapali go, i podobnie jak pannę Lance oraz Knazeva zaprowadzili do Caydena, który otrzymał nowe fakty dotyczące zabójstwa jego syna. Uważał bowiem, iż uczynił to ktoś z zespołu, więc namówił mścicieli na łapaninę byłych sojuszników, grożąc aktywacją bomby. Na miejscu Laurel, chcąc zdenerwować Caydena, przyznała się do zabicia jego syna i podeszła do niego, zaczynając go obrażać. Ten wiedząc, iż kobieta kłamie, spoliczkował ją, nie zdając sobie sprawy, iż aktywator bomby zakłóca działanie obroży blokującej meta-geny. Tym samym Laurel udało się uwolnić i narobić bałaganu, ogłuszając Caydena i pozwalając pozostałym uciec. W pościg za Diazem ruszył Spartan, lecz kryminalista zdołał mu uciec. Kiedy James został aresztowany i trafił do pokoju przesłuchań na komendzie, Ricardo wykorzystał fakt, iż opłaca kapitan Hill i odwiedził hakera. Przyznał, że wszystkie jego działania były sprowokowane przez jego osobę, a potrzebował kogoś do przygotowania miasta do przejęcia. Następnie wbił nóż w szyję Caydena, zdradził mu, że to on stoi za zabójstwem Owena Posta i wyszedł, pozwalając mężczyźnie się wykrwawić[5].

Diaz przedstawił cały swój plan Anatoly'emu, który ochoczo dla pieniędzy postanowił współpracować z gangsterem, organizując spotkanie z Czarną Syreną na jego polecenie. W tym czasie Ricardo trenował z nowymi wojownikami, którzy będą zasilali szeregi jego zespołu. Gdy dostrzegł Laurel, był zły, że tak go zdradziła i chciała uciekać, lecz rozumiał, że boi się Dinah Drake. Uważał, że zdoła się nią zająć w swoim czasie i opowiedział o swoich planach, co jej się spodobało. Niedługo później Ricardo sam zajął się torturowaniem Roya Harpera, którego zamierzał użyć przeciwko Queenowi w sądzie. Harper był jednak nieugięty i wytrzymał do momentu przybycia mścicieli, którzy skutecznie odbili chłopaka. Ricardo miał przyjemność być schwytanym przez Zieloną Strzałę, ale ten nie mógł oddać go w ręce policji z powodu ustawy przeciw mścicielom, co skłoniło go do ucieczki bez Diaza[9].

Laurel grozi Diazowi w domu Quentina

Laruel grozi Diazowi

Diaz pomógł Knyazevowi w zamordowaniu policjanta Hursta, kiedy tylko Anatoly opuścił areszt. Niedługo po tym mężczyzna zdecydował się odwiedzić Laurel w jej domu z jedzeniem, próbując jej wmówić, że nie może stać się kimś, kim nie jest. Ostatecznie jednak nauka prawa Lance doprowadziła do przekazania rady Armandowi i Hill, którzy zostali wyrzuceni z pracy przez burmistrza Queena. Po tym wszystkim oboje spotkali się ze sobą, a Dragon wręczył kobiecie ostatnią fiolkę vertigo, która się zachowała[1].

Diaz rozkazał Kullensowi otruć za pomocą vertigo Queena, wystawiając go na walkę ze swoimi lękami i samym sobą. Kiedy będąc na komisariacie, mężczyzna dowiedział się, że Strzała zmierza w jego kierunku, zabunkrował się wraz z grupą skorumpowanych policjantów. Mimo wszystko nie doszło do rozlewu krwi, lecz Ricardo osiągnął swój cel — doprowadził do degradacji burmistrza. Następnego dnia Diaz ponownie spędzał czas na komisariacie, na którym pojawiła się Laurel. Mężczyzna zdradził kobiecie, że teraz mogą ogłosić, że Star City czeka na oferty[10].

Kontrola smoka Edytuj

Diaz podpala Jessego na oczach Laurel

Diaz pozbywa się „smoka”

Laurel udała się wraz z Diazem do Blüdhaven, gdzie spotkali się z Ericem, synem wpływowego człowieka, będącego członkiem Kwadrantu. Przestępcy zaproponowali organizacji użycie Star City jako miejsca na prowadzenie działalności przestępczej, w zamian za miejsce Diaza u boku członków Kwadrantu. Dwójka dostała jednak wpierw zadanie odnalezienia Roberta Baylora przetrzymywanego przez FBI, odkrywając jego powiązania z federalnymi agentami. Kiedy Ricardo przekazał te informacje Ericowi, ten nakazał mu dostarczyć mężczyznę żywego, chcąc sprawdzić jego lojalność. Podczas prowadzenia celu do samochodu, Cartier wydał rozkaz rozstrzelania obu, chcąc pozbyć się problemów. Diaz przeżył tylko dzięki kevlarowi, a Laurel zaczęła mieć obawy co do planu działania ukochanego. Chcąc się zemścić, Ricardo zaatakował klub mężczyzny i dowiedział się, że Kwadrant nawet o nim nie słyszał, gdyż jest on nikim. Ostatecznie zdecydowali się wykorzystać Erica jako „prezent” i podrzucili go na kolejne spotkanie organizacji wyposażonego w bombę. Likwidując ochroniarzy, dwójka dotarła do członków Kwadrantu, którym Diaz zaczął przedstawiać całą sytuację, jaka go spotkała, mordując przy tym Erica Cartiera i zajmując jego miejsce przy stole. Tej samej nocy Laurel miała czekać na dachu budynku w Star City, aż Diaz do niej przyjdzie. Gdy tylko ten się pojawił, miał przy sobie Jessego Fredericco – jego znajomego z sierocińca, który się nad nim znęcał. Mężczyzna oblał go benzyną i podpalił, chcąc pokazać ku zdziwieniu Lance, że nie jest już słabym człowiekiem[2].

Występy Edytuj

ArrowEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Ricardo Diaz jest zbrodniarzem i mistrzem sztuk walk zamieszkującym Seattle, który był odpowiedzialny za założenie Longbow Hunters. Po zmianach związanych z The New 52, mężczyzna został nazwany Richardem Dragonem.

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „ArrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Brothers in Arms” wyemitowany 5 kwietnia 2018 roku.
  2. 2,0 2,1 Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „The Dragon” wyemitowany 19 kwietnia 2018 roku.
  3. 3,0 3,1 Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Promises Kept” wyemitowany 16 listopada 2017 roku.
  4. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „The Thanatos Guild” wyemitowany 29 marca 2018 roku.
  5. 5,0 5,1 Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „The Devil's Greatest Trick” wyemitowany 8 lutego 2018 roku.
  6. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Irreconcilable Differences” wyemitowany 7 grudnia 2017 roku.
  7. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Divided” wyemitowany 18 stycznia 2018 roku.
  8. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „All for Nothing” wyemitowany 1 lutego 2018 roku.
  9. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Doppelgänger” wyemitowany 8 marca 2018 roku.
  10. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Fundamentals” wyemitowany 12 kwietnia 2018 roku.

Zobacz też Edytuj