FANDOM

Ricardo Diaz – kryminalista z podziemia Star City, boss narkotykowy, który jest odpowiedzialny za produkcję sterydu zwiększającego sprawność bojową i koncentrację. Z powodu swoich występków został okrzyknięty przez policję pseudonimem Dragon.

Osobowość Edytuj

Ricardo jest szanowanym, spokojnym, ale drażliwym człowiekiem robiącym w niebezpiecznym biznesie. Zdaje sobie sprawę, że może być celem zarówno policji, jak i innych przestępców, więc każde swoje działanie planuje z wyprzedzeniem, dzięki czemu od kilku lat jest nieuchwytny. Uwielbia przynależeć do czegoś i jest zawsze temu całkowicie oddany, będąc zarazem w stu procentach gotowym, aby się temu poświęcić. Mimo częstego zachowywania spokoju Diaz w krytycznych momentach wykazuje się agresją i jest zdfolny do szalonych rzeczy, co pokazał, niszcząc zapasy sterydu, aby nie wpadł w ręce mścicieli.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

Ricardo Diaz niszczy własne laboratorium (3)

Zdolności strzeleckie Dragona

  • Ekspert w walce wręcz – Ricardo jest niezwykle biegłym wojownikiem walki wręcz, wystarczająco dobrym, aby pokonać wielu przeciwników w krótkim odstępie czasu.
  • Ekspert w walce bronią – Ricardo niejednokrotnie pokazał, że potrafi obsługiwać większość broni palnej, a także broni białej.
  • Kondycja fizyczna – Ricardo regularnie angażuje się w intensywne ćwiczenia, dzięki czemu posiada niezwykłą kondycję fizyczną.

Biografia Edytuj

Ricardo testuje steryd

Ricardo kierował w Star City narkotykowym biznesem, będąc tym samym odpowiedzialnym za produkcję i sprzedaż sterydu zwiększającego sprawność bojową i koncentrację. Po pewnym czasie wysłał swoich ludzi, aby zdobyli wojskową wersję drukarki 3D, lecz jego zespół został pokonany przez mścicieli. Dragon zdołał jednak uciec, zanim bohaterowie go złapali. Niedługo po tym odwiedził go niejaki John Diggle, który odwiedził producenta sterydu, mając nadzieję na dostanie dodatkowej porcji. Kryminalista nie dał mężczyźnie tego, co chciał, mówiąc, iż musi uważać, gdyż nie posiada jeszcze pozwolenia Agencji Żywności i Leków. Tej samej nocy Diaz ponownie poprowadził ludzi po wojskową drukarkę 3D, tym razem z działu biologicznego Palmer Technologies, lecz ponownie został zaatakowany przez mścicieli. Przed ucieczką zdołał postrzelić Zieloną Strzałę. Niedługo po tym Diaz sprawdzał postępy w swoim laboratorium, kiedy do budynku wtargnęli bohaterowie. Ricardo nie chcąc, aby produkt wpadł w niepowołane ręce, spalił wszystko, skutecznie zbiegając z pożaru[1].

Kilka dni później Ricardo dołączył do spotkania drużyny Caydena Jamesa w kryjówce, z której na monitorach oglądali rozpad zespołu mścicieli w bunkrze[2].

Drużyna Caydena Jamesa zdobywa port Bertinellich (5)

Diaz zabija ostatniego Bertinelliego

Diaz wraz z Caydenem i Laurel odwiedził Jerry'ego Bertinelliego, do którego przestępcy mieli propozycję. Chcieli bowiem, aby przemyślał sprawę sprzedania im portu – ostatniej rzeczy należącej do rodziny Bertinellich. Oczekując nieco później na odpowiedź w opuszczonym hangarze, zaatakował ich Zielona Strzała. Łucznik nie spodziewał się, że Cayden posiada liczne wsparcie i zdecydował się uciec, aby uniknąć walki. Kilka godzin później nadszedł moment transakcji z Bertinellim, z którym przestępcy spotkali się w jego porcie. Tam również pojawił się łucznik, który współpracował z Jerrym. Kryminaliści okazali się jednak sprytniejsi, ponownie prowokując bohatera do ucieczki i zabijając Bertinelliego[3].

Występy Edytuj

ArrowEdytuj

  1. Promises Kept
  2. Irreconcilable Differences
  3. Divided

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Ricardo Diaz jest zbrodniarzem i mistrzem sztuk walk zamieszkującym Seattle, który był odpowiedzialny za założenie Longbow Hunters. Po zmianach związanych z The New 52, mężczyzna został nazwany Richardem Dragonem.

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „ArrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Promises Kept” wyemitowany 16 listopada 2017 roku.
  2. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Irreconcilable Differences” wyemitowany 7 grudnia 2017 roku.
  3. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Divided” wyemitowany 18 stycznia 2018 roku.

Zobacz też Edytuj