FANDOM

Phineas Taylor Barnum – przedsiębiorca i dyrektor cyrkowy, który nie przejdzie obojętnie obok żadnej rzeczy, która może zostać atrakcją i wpłynąć na jego zarobki.

Osobowość Edytuj

P.T. Barnum jest inteligentnym, sprytnym i cwanym człowiekiem, który wszędzie poszukuje okazji do zarobku. Nie pominie żadnej rzeczy, która przyniosłaby mu zysk, co pokazał wielokrotnie, łapiąc ludzi ze szczególnymi zdolnościami jak Jefferson Jackson, Ray Palmer oraz Nate Heywood. Nie zważał wtedy na ich człowieczeństwo i prawa, gdyż liczyła się dla niego tylko wartość pieniądza. Mimo wszystko P.T. Barnum jest niezwykłym aktorem, przekazującym w swych słowach magię i często wartości merytoryczne, odnosząc się do inteligencji publiczności czy też ich spostrzegawczości.

Biografia Edytuj

Legendarny występ cyrkowców P.T. Barnuma (3)

„Współpraca” z Heywoodem

W 1870 roku P.T. Barnum udał się ze swoim cyrkiem do Wisconsin, gdzie mieli pokazać najlepszy spektakl w historii. Schwytał bowiem obiekt z przeszłości, anachronizm, jakim był tygrys szablozębny. Sprzedał na przedstawienie mnóstwo biletów, jednak w tajemniczy sposób bestia zaginęła, doprowadzając cyrkowców do załamania. Wieczorem udał się od z cyrkowcami do baru, gdzie opowiedział im o kryzysie finansowym. Jeden z gości lokalu zaczepił ich towarzyszkę, więc B'wana Beast zamierzał interweniować, lecz przeszkodził mu Barnum, widząc postawę innego człowieka. Okazało się, że potrafi on zmienić swoje ciało w stal, co zainteresowało cyrkowców, którzy zaproponowali mu prywatny pokaz. Niedługo później cała trójka ogłuszyła przyjaciół Nate'a, lecz nie dopadli go samego. Mimo to postanowili wykorzystać ich i stworzyć z nich nową atrakcję cyrkową. Następnego dnia B'wana Beast pomagał Barnumanowi w spektaklu, łapiąc przy okazji Heywooda i jego przyjaciółkę. Kobieta miała posłużyć jako „wspomagacz” dla mężczyzny, by ten zmienił się w „człowieka ze stali”. Amaya widząc całe zajście, użyła mocy totemu chcąc uwolnić przyjaciela, a B'wana Beast nie zdając sobie z potęgi kobiety, ruszył na nią i dość szybko został znokautowany. Mimo tych niedopracowań Barnum uznał, że na wszystkim można zarobić i uznał wszystko jako zamierzone, kłaniając się przed zaskoczoną widowiskiem publicznością[1].

Występy Edytuj

Legends of TomorrowEdytuj

  1. Freakshow

Ciekawostki Edytuj

  • P.T. Barnum odpowiada w prawdziwej historii Phineasowi Taylorowi Barnumowi, który był amerykańskim przedsiębiorcą, impresario, przedsiębiorcą cyrkowym, politykiem. Jego osoba uważana była za jednego z prekursorów nowoczesnego przemysłu rozrywkowego i reklamy.

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „Legends of TomorrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Trzeci sezon serialu „Legends of Tomorrow”, odcinek „Freakshow” wyemitowany 17 października 2017 roku.

Zobacz też Edytuj