FANDOM

Nieusprawiedliwiona nieobecność” – osiemdziesiąty odcinek serialu „Arrow”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 27 stycznia 2016 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 16 grudnia 2016 roku na platformie Netflix.

Opis Edytuj

John Diggle musi nauczyć się ufać swojemu bratu – Andy’emu, gdy kryminalna organizacja Shadowspire pojawia się w Star City. John dowiaduje się też nowych rzeczy z czasów, gdy był żołnierzem. W tym samym czasie Oliver Queen i Felicity Smoak uczą się życia od nowa.

Streszczenie Edytuj

Obsada Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Joyner – Sporo słyszałem o mścicielach, ale pierwszy raz jednego widzę.
  • John Diggle – Ja morderców widuję często...

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalny tytuł odcinka, A.W.O.L. oznacza „absent without leave”, czyli „nieobecny bez usprawiedliwienia”.
  • Podczas rozmowy o pseudonimie dla Felicity Smoak, dziewczyna planuje nazwać siebie „Hot Wheels”, odnosząc się tym samym do firmy produkującej zabawkowe samochody.
  • Pseudonim Felicity – Overwatch jest odniesieniem do książki napisanej przez Marca Guggenheima pod tytułem „Overwatch”.
  • Oliver Queen wspominając o tym, że pseudonim Wyrocznia jest zajęty, odniósł się do postaci z komiksów DC ComicsBarbary Gordon. Dziewczyna przez długi czas działała jako prawa ręka Batmana pod kryptonimem Batgirl, jednak po wypadku straciła władzę nad nogami i wylądowała na wózku, pomagając bohaterowi siedząc za komputerami.
  • Brian Ford Sullivan oraz Emilio Aldrich – scenarzyści tego odcinka wcielili się w dwóch agentów zaginionych agentów ShadowspireJohna Le i Tima Sullivana.

Zobacz też Edytuj