FANDOM

Artykuł dotyczy serialu „Vixen” Ziemia-1

Macalester – profesor, który posiada trzy doktoraty. Był gotów opowiedzieć Mari McCabe o totemie Anansi, jednak zdradził Kuasie fakty z tego spotkania.

Osobowość Edytuj

Macalester jest niezwykle spokojnym człowiekiem, który całe swoje życie oddał pracy. Jest niezwykle inteligentnym człowiekiem, który ma gigantyczne pojęcie o historii, artefaktach, legendach i mitach. Świadczy o tym fakt, że patrząc na obiekt potrafi określić datę, a także materiał z którego go stworzono.

Umiejętności Edytuj

  • Geniusz – Macalester jest niezwykle inteligenty, co nie jeden raz przejawia się w jego pracy i słowach. Była w stanie stwierdzić, kiedy i z czego został stworzony totem Anansi patrząc na niego. Profesor ma gigantyczne pojęcie o historii, artefaktach, legendach i mitach, a także przejawia się doskonałą pamięcią i zdolnościami politycznymi.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Macalester studiował przedmioty związane z historią i zdobył trzy doktoraty. Później zaczął pracować jako profesor na uniwersytecie.

Wszystko ponad dobroć Edytuj

Macalester and Kuasa Talk in Phone.png

Macalester rozmawia z Kuasą

Mari McCabe przychodzi do profesora Macalestera, z którym umówiła się na spotkanie, aby obejrzał pewien artefakt. Kobieta zgadza się, jednak nie jest pewna, czy to na pewno jest artefakt. Mężczyzna jest zafascynowany naszyjnikiem i pyta, skąd ma go Mari, na co ta oznajmia, że odziedziczyła go po rodzinie, która zaginęła. Macalester zauważa, że materiał, z jakiego wykonano totem, jest rodzajem miejscowego kamienia z prowincji M'Changa z Zambezi. Mari pyta, czy ma to coś wspólnego z „Anansi”. Mężczyzna stwierdza, że Anansi to żartobliwy bóg, który według legendy stworzył totem dla wojownika nazywanego Tantu. Okazuje się, że McCabe sprawdziła frazę w encyklopedii i spodziewała się czegoś więcej, przychodząc do profesora, więc zamierza wyjść. Macalester uznaje, że posiada trzy doktoraty i nie jest w dalszym ciągu sędzią tego, co głupie, więc Mari może zadawać wszelkie pytania. Dziewczyna zdradza, że jako dziecko naszyjnik był dla niej głupim śmieciem, jednak teraz wydaje je się, że może być kluczem do odnalezienia rodziny. Profesor mówi, że totem daje użytkownikowi możliwość dostępu do „Ashe” królestwa zwierząt – życia, siły, esencji zwierząt, które użytkownik przywołuje myślami. Mari dziękuje za pomoc i wychodzi z gabinetu.

W tym czasie profesor dzwoni do Kuasy i informuje ją, że odwiedziła jego kobieta, która pokonała gang przestępców. Oznajmia, że kiedy zajdzie taka potrzeba, może ją sprowadzić ponownie i pyta, co kobieta zrobi z McCabe. Kusasa uznaje, że dziewczyna póki co jest potrzebna żywa i radzi, aby profesor przestał się martwić. Następnego dnia wieczorem, Mari udaje się do profesora Macalestera, który akurat szykował się do opuszczenia swojego biura. Dziewczyna prosi go o pomoc w dowiedzeniu się, skąd pochodzi totem Anansi. Chce się dowiedzieć, kto jej go dał, jednak profesor nie rozumie pośpiechu. W związku z tym Mari pokazuje mu swoje umiejętności. Zdumiony mężczyzna podchodzi do niej i ją szczerze przeprasza, kiedy nagle do pomieszczenia wchodzi dwóch uzbrojonych mężczyzn, a za nimi pojawia się Kuasa. Nieznana kobieta oznajmia, że chciała to zrobić w inny – bardziej subtelny sposób, jednak jej zaskakujące zdolności nie dały jej wyboru. Ironicznie daje ona wybór Mari, która ma oddać totem, albo jeden z mężczyzn ją zabije. Posiadaczka artefaktu uznaje, że nie obchodzi on jej i posiada go tylko dlatego, że ma on wartość sentymentalną, a jej jednym celem jest odkrycie prawdy. Kiedy próbuje ściągnąć naszyjnik, nie może tego zrobić. Właśnie wtedy profesor Macalester zdał sobie sprawę, że związał on się z użytkownikiem. Kuasa uznała, że w takim wypadku trzeba usunąć artefakt, pozbywając się ciała. Te słowa spowodowały, że Mari użyła mocy totemu, aby się ukryć i uciec.

Macalester teaches about the totems.png

Macalester wykłada o totemach

Macalester prowadził wykład na temat totemów z wioski Zambezi, wskazując słuchaczom, że powstały one przez zazdrość. Po licznych atakach na spokojną i płodną ziemię mieszkańcy zaczęli modlić się o ochronę i według legendy ich modły zostały wysłuchane. Dzięki temu zyskali pięć mistycznych totemów pozwalających władać pięcioma żywiołami – powietrzem, ziemią, wodą, ogniem i duchem. Przez następne tysiąc lat, ludność Zambezi żyła w stanie rozkwitu, jednak ulegli kolonializmowi i wojnie, a same totemy zostały zagubione i zapomniane. Macalester zauważył, że wielu archeologów poświęciło swoje życie na poszukiwania, jednak teraz mogą oglądać odnaleziony totem ognia. Publiczność widząc to, zachwycała się urokiem i prawdziwością mistycznego klejnotu, który ma zostać na dniach umieszczony w muzeum w Detroit. Po prezentacji do profesora podeszła Mari, przyglądająca się wszystkiemu z końca sali. Macalester był przerażony, że dziewczyna żyje po spotkaniu z Kuasą. Kobieta wspomniała, że miała pojawić się już wcześniej, ale ironicznie on wtedy wyjechał do Afryki. Profesor przyznał, że w zamian za zdradę, Kuasa sfinansuje wyprawę mężczyzny, obiecując mu przy tym, że McCabe nie ucierpi. Rozmowę przerwał jednak telefon, po którym dziewczyna musiała szybko udać się gdzieś indziej.

Mari udała się do profesora Macalestera, któremu opowiedziała o walce z Benatu Eshu przestępcą, który skradł totem ognia. Mężczyzna nie mógł pojąć, dlaczego Eshu potrafi kontrolować moc totemu ognia. Jednocześnie nie potrafił odpowiedzieć Mari, jak pokonać potężnego wroga. Uznał, że może pomóc tylko jako historyk, a w tym przypadku przyda się ktoś, kto zna magię. Zanim dokładnie wyjawił swój plan, zaznaczył, że oboje znają tę osobę. Mari i Macalester przybyli do afrykańskiego szpitalu, gdzie odwiedzili Kuasę. Kobieta nie była zachwycona odwiedzinami po tym, jak ostatnio rozstała się siostrą. Po krótkiej rozmowie dotyczącej przodków, Macalester pokazał pacjentce zdjęcie Eshu – obecnego ambasadora Zambezi. Kuasa powiedziała, że zna go z dzieciństwa i wie, że to on zamordował ich ojca i odpowiada za zniszczenie ich wioski. Zdradziła również, że użytkownika totemu ognia można pokonać totemem wody i wie, jak go znaleźć. Aby to jednak zrobiła prosi, aby pozwolili jej się przyłączyć do tej wojny.

Macalester say Mari about song Zambezi.png

Telefon do przyjaciółki

Gdy bohaterowie z Mari na czele zamierzali zająć się Eshu niszczącym ulice miasta, zadzwonił profesor Macalester. Mężczyzna zdradził, że odnalazł pieśń w starych archiwach, która mówi, że każdy totem ma Auri – swoją własną duszę, która po zniszczeniu sprawia, że totem traci swoją moc. Mari żartobliwie odpowiedziała, że pożyczy od Eshu artefakt na chwilę, jednak Macalester przerwał jej, dając do zrozumienia, że tylko ona może powstrzymać wroga.

Vixen i Benatu Eshu walczyli na ulicach Detroit, bezwzględnie je niszcząc, kiedy profesor Macalester biegł w kierunku pojedynku dwójki. Nagle zauważył, jak wróg zaczyna uciekać, jednak Mari z pomocą zdolności totemu Anansi dogoniła go dopiero w jednej z alejek. Mężczyzna zaczął wyśmiewać się z przeciwniczki, że jest słaba tak samo, jak jej rodzina, co tylko rozwścieczyło kobietę, która zaczęła atakować agresywniej. Podczas walki w powietrzu, dziewczyna rzuciła w Benatu skałami, a następnie szybko go zaatakowała, przenosząc go w okolice pobliskiego zbiornika wodnego. Tam zauważyła, że taka ilość wody go osłabia i postanowiła przenieść walkę pod powierzchnię. Po udanym zerwaniu z wroga totemu Mari wypłynęła na powierzchnię i oddała artefakt Macalesterowi, kiedy to spod wody wyłonił się Eshu, który ponownie wciągnął wojowniczkę pod powierzchnię. Z pomocą swoich zdolności ogłuszyła przeciwnika, pozwalając mu bezwładnie opaść na dno. Po wyłonieniu się na powierzchnię profesor wspomniał ponownie o piosence Zambezi, która mówi o tym, że totemy mają swoją duszę i zniszczenie artefaktu powoduje oddzielenie duszy od przedmiotu, dzięki czemu ten straci swoją moc. Mari położyła totem na ulicy i próbowała go zniszczyć siłą słonia, lecz bezskutecznie więc zdecydowała użyć się całej swojej mocy i wezwać potęgę wszystkich zwierząt, skutecznie niszcząc tym samym przedmiot.

Występy Edytuj

VixenEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imię profesora Macalestera zostało zaczerpnięte z „Koledżu Macalestera”, który jest prywatną szkołą sztuk wyzwolonych i znajduję się w Saint Paul w Minnesocie.

Zobacz też Edytuj

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki