FANDOM

Gideon – interaktywna sztuczna świadomość stworzona przez Barry'ego Allena i wykorzystywana na Waveriderze.

Wygląd Edytuj

Gideon jest sztuczną inteligencja przyjmującą postać holograficzną kobiety o jasnoniebieskim kolorze. Posiada niezwykle smukłą posturę, delikatny głos, łysą głowę i nie nosi ubrań. Częściej ukazuje się jako sama głowa, o wiele większa niż zwykłego człowieka. Rdzeń jej pamięci jest zabezpieczony i znajduje się głęboko za ścianą pomieszczenia, na której generuje się hologram Gideona. W przypadku Waveridera, rdzeń jest ukryty głęboko w suficie technologicznego statku.

Opis Edytuj

Gideon projection from the Reverse-Flash's hand

Gideon jako przenośnych hologram

Gideon została stworzona przez Barry'ego Allena z przyszłości jako interaktywna sztuczna świadomość, jednak została wykradziona przez Eobarda Thawne'a i użyta podczas pościgu nastolatka w roku 2000. W pewnym momencie, Gideon poinformowała użytkownika, że utracił on swoje połączenie z Mocą Prędkości, przez co ten nie mógł dostać się do swoich czasów, co zmusiło go do kradzieży tożsamości Harrisona Wellsa. Pod nową postacią, Thawne użył Gideona jako dysku przeznaczonego do skatalogowania notatek na temat Barry'ego Allena. Zbierał wszystkie informacje od momentu uderzenia chłopaka przez piorun, do końca jego bohaterstwa jako Flash. Kiedy Ściemniacz stłumił moce bohatera, Eobard gorączkowo poszukiwał za pomocą Gideona w gazetach z przyszłości jakichkolwiek wzmianek o superbohaterze. Po odzyskaniu kompetencji, sztuczna inteligencja wyszukała gazetę z 2024 roku, kiedy to Flash zniknął podczas kryzysu. Kiedy drużyna odkryła prawdę o mężczyźnie, odnalazła pokój, w którym znajdowała się Gideon. Komputer zdradziła cele Eobarda, jego wszelkie motywy, a także zdradziła znacznie przyszłość Allena.

Rip Hunter używa Gideon na Waveriderze – statku będącym jednocześnie wehikułem czasu. Pomaga ona w sterowaniu i zarządzaniu pojazdem, informuje o uszkodzeniach i usterkach, zdradza fakty na temat wybranych lat, a także potrafi prowadzić zwyczajną dyskusję z użytkownikiem. Gideon jest jednocześnie najważniejszym pilotem statku, bez której wszelkie podróże byłyby niemożliwe.

Gideon jest interaktywną sztuczna inteligencją o niezwykle wielkiej mocy obliczeniowej, przekraczającej moc obliczeniową dzisiejszych komputerów. W nieznany sposób może pobierać dane z przyszłości, dzięki czemu jest niezwykle przydatnym urządzeniem. Potrafi tworzyć holograficzne wizje, a także posiada ludzką świadomość. Wykonuje każde polecenie Barry'ego Allena, dzięki temu, że to on ją stworzył.

Znani użytkownicy Edytuj

Byli użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz też Edytuj