FANDOM

Ikony (Legends of Tomorrow) Ikony (Flash) Ikony (Arrow) Ikony (E1)

Legendy – zespół mścicieli, który skupia się na ochronie czasu, rzeczywistości oraz historii wykorzystując możliwość podróżowania w czasie za pomocą Waveridera. Walczą też z przestępczości w imię sprawiedliwości, a także pomagają zagubionym mścicielom.

Historia Edytuj

Zniszczenie nieśmiertelnego Savage'a Edytuj

Rip Hunter's team say goodbye Kendra and Scythian

Pożegnanie Kendry i Scythiana

Zespół powstał, kiedy to Rip Hunter sprzeciwił się organizacji, dla której pracował – Mistrzów Czasu, chcąc uratować przyszłość przed tyranią Vandala Savage'a. Ukradł wehikuł czasu i udał się do 2016 roku, gdzie porwał Raya Palmera, Sarę Lance, Martina Steina, Jeffersona Jacksona, Cartera Halla, Kendrę Saunders, Leonarda Snarta i Micka Rory'ego. Przedstawił zebranym, jak będzie wyglądała przyszłość, jeśli ci nie zdecydują się mu pomóc i dodał, że jeśli to zrobią, zostaną zapamiętani jako legendy. Następnie dał im trzydzieści sześć godzin na podjęcie decyzji i wrócił po określonym czasie, spotykając członków drużyny.

Już w pierwszej misji udali się do 1975 roku po informacje od doktora Aldusa Boardmana, jednak podczas próby powrotu mężczyzna zginął. Właśnie wtedy drużyna zrozumiała, że Hunter ich okłamał i nie jest już Mistrzem Czasu. Rip wyznał, że wybrał ich, gdyż są mało ważnymi postaciami dla linii czasu, co zdenerwowało zespół. Mimo wszystko zdecydowali mu się pomóc, lecz przy pierwszej konfrontacji z wrogiem Carter został przez niego zamordowany. Dopiero wtedy drużyna zrozumiała, że jest on potężniejszy, niż im się zdawało i zaczęli poszukiwać jego działań w czasie i przestrzeni. Tak poznali Eve Baxter, Jonaha Hexa czy Connora Hawke.

Po wielu potyczkach nawet z samymi Mistrzami Czasu, z pomocą córki Savage'a, drużynie udało się złapać Vandala. Hunter jednak nie chciał go zabić, tylko mieć dowód na to, że manipulował czasem, aby przywrócić swoich bliskich do życia. Po przedstawieniu dowodów Mistrzom Czasu w punkcie wyjścia okazało się, że ci przez cały czas byli w zmowie z dyktatorem. Zaman Druce nakazał uwolnić mężczyznę i uwięzić drużynę, która nie była gotowa się poddać. Udało im się wydostać z cel i zniszczyć maszynę, którą Mistrzowie manipulowali czasem, tracąc przy tym kolejnego członka – Leonarda Snarta. Załamani tym, co się stało, postanowili zakończyć to raz na zawsze i z pomocą Scythiana Torvila zamordowali Savage w trzech oddalonych od siebie okresach – w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Uczynili to, wiedząc, że tylko on był w stanie zatrzymać atak Thanagarian na Ziemię. Po tym wszystkim Hunter pozwolił drużynie odejść, jednak z propozycji skorzystali tylko Kendra i Scythian. Reszta została, chcąc pomóc Ripowi strzec osi czasu przed wszelakim zagrożeniem w sposób lepszy, niż robili to Mistrzowie Czasu.

Walka z Legionem Zagłady Edytuj

Eobard brings his past selves to confront the Legends

Ostateczna walka z Legionem Zagłady

Kolejne sześć miesięcy legendy spędziły na naprawie aberracji czasowych spowodowanych przez Piratów Czasu, kiedy Gideon poinformował zespół o problemach w 1942 roku w Nowym Jorku. Problemem był fakt, że kilka miesięcy wcześniej niejaki Rex Tyler zabronił bohaterom przenosić się do tego roku, gdyż jak to przyznał, legendy same mu powiedziały o problemach, jakie z tego mogą wyniknąć. Mimo wszystko drużyna postanowiła naprawić i tę aberrację spowodowaną przez Damiena Darhka i jego plan użycia bomby atomowej, jednocześnie doprowadzając do sytuacji kryzysowej Waveridera. Moc statku powstrzymała pocisk nuklearny, ale porozsyłał członków załogi w losowe miejsca w czasie, a jedyny Mick został zahibernowany na wehikule. Legendy zostały ponownie zebrane przez historyka Nate'a, który zauważy pewne zmiany w historii i odnalazł Waveridera.

Wspólnie z nowym członkiem załogi, legendy ponownie się zebrały, nie mogąc jedynie odnaleźć kapitana Huntera. Dowodzenie nad zespołem przejęła Sara, która doskonale kierowała przyjaciółmi, napotykając na swojej drodze Amerykańskie Stowarzyszenie Sprawiedliwości. Wspólnie powstrzymali nazistów, zdobywając jedną część amuletu Askaranu. Niespodziewanie, po skończonej misji dowódcę ASS, Hourmana zamordował pewien podróżnik w czasie. Amaya Jiwe chcąc zemścić się na sprawcy za zabicie przyjaciela, włamała się na Waveridera, myśląc, iż to ktoś z legend jest jej celem. Szybko jednak dowiedziała się, iż jest w błędzie i mierzy się z czymś potężnym, więc postanowiła zostać z bohaterami do czasu odnalezienia i pozbycia się napastnika. Wspólnie naprawiali aberracje między innymi: w 1641 roku w Japonii, w 1863, 1987, 1967, 1776 i 1970 roku w Stanach Zjednoczonych, w 1876 na Dzikim Zachodzie oraz w 1927 w Chicago. W międzyczasie legendy połączyły siły z drużyną Zielonej Strzały, drużyną Flasha i Supergirl, pokonując inwazję Dominatorów w 2016 roku.

Podróżując w czasie, zespół odkrył, że za wieloma aberracjami stoi Legion Zagłady – drużyna złożona z przestępców z różnych okresów, chcących poprawić swój żywot. Tym samym dowiedzieli się, że ich celem jest niejaka Włócznia Przeznaczenia – potężny artefakt z czasów Chrystusa, który jest w stanie nadpisać rzeczywistość. Idąc za poszlakami, okazało się, że Hunter po wysłaniu przyjaciół w różne okresy, sam udał się na spotkanie z ASS, dając im ostatnią misję. Wspólnie podzielili artefakt na cztery części i przenieśli się w czasie, zaczynając nowe życie. Courtney ukryła swój kawałek w 507 roku, Charles w 3000 roku, Henry w 1970 roku, a Hunter w 1967 roku. Na nieszczęście bohaterów, Legion Zagłady wpadł na ten sam trop i porwał Ripa, przeprogramowując go na swoją korzyść. Oba zespoły starały się zdobyć Włócznię Przeznaczenia, lecz legendy miały też problem w postaci odzyskania przyjaciela. Gdy to się w końcu udało, przestępcy skutecznie stworzyli nową rzeczywistość za pomocą artefaktu. Aby cofnąć zmiany, bohaterowie posunęli się do spotkania młodszych wersji siebie, których nakierowali do zniszczenia potężnej broni, likwidując tym samym ostatnią aberrację – samych siebie. Tym samym Black Flash wymazał Eobarda z istnienia, a Malcolm Merlyn, Damien Darhk i Leonard Snart zostali wysłani do czasów, z których zostali zabrani. Po tym wszystkim kapitan Hunter odszedł od zespołu, chcąc rozpocząć nowe życie, a reszta legend kontynuowała swoją misję ochrony czasu, przestrzeni i rzeczywistości, wiedząc, iż spotkanie samych siebie doprowadziło do kolejnego problemu, gorszego niż aberracja – burzy czasowej.

Członkowie Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Byli członkowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki