FANDOM

Drużyna Flasha – zespół mścicieli, który skupia się na uchwyceniu meta-ludzi wykorzystujących nowo zdobyte uprawnienia do złych intencji. Walczą też z przestępczości w imię sprawiedliwości, a także pomagają zagubionym mścicielom.

Historia Edytuj

Narodziny Flasha Edytuj

Flash-team-pow-wow-the-flash-s1e13

Drużyna w komplecie

Drużyna powstała po tym, jak Barry Allen został trafiony przez piorun powstały w wyniku wybuchu akceleratora, co spowodowało jego zapadnięcie w śpiączkę. Harrison Wells przekonał Joego Westa, by przenieść chłopaka ze szpitala do placówki S.T.A.R. Labs. Po tym, jak młodzieniec przebudził się ze śpiączki, doktor Wells wyjaśnił, co się wydarzyło. Przedstawił go z Caitlin Snow i Cisco Ramonem i razem wyruszyli na pobliskie lotnisko, by przetestować moce Barry'ego. Harrison próbował powstrzymać naukowca przed zostaniem bohaterem, gdyż był on bezcennym okazem naukowym, jednak ten za wszelką cenę chciał pomagać innym, do czego wkrótce przekonał resztę.

Drużyna postanowiła walczyć z meta-ludźmi i w międzyczasie odnaleźć „mężczyznę w żółtym stroju”, który zamordował matkę Allena. Największym zagrożeniem okazał się jednak zespół łotrów, którzy przechytrzyli drużynę. Leonard Snart szantażował Cisco, aby ten wyjawił mu tożsamość sprintera, a następnie dzięki temu zapewnił sobie, Mickowi Rory'emu i swojej siostrze pewien immunitet. W międzyczasie bohaterowie współpracowali z drużyną Strzały i A.R.G.U.S. Gdy okazało się, że poszukiwanym przez nich Reverse-Flashem był sam Harrison Wells, który w rzeczywistości zamordował prawdziwego Harrisona Wellsa i przyjął jego tożsamość, aby odzyskać połączenie z Mocą Prędkości.

To właśnie Eobard Thawne zabił Norę Allen i spowodował, że Henry Allen trafił do więzienia za jej morderstwo. Nie mając innej możliwość i nie chcąc zniszczyć linii czasu, drużyna zdecydowała się odesłać mężczyznę do jego czasów. W ostatnim momencie Allen wrócił z przeszłości i zniszczył kapsułę czasu, skazując powrót wroga na niepowodzenie. W ostatniej chwili Eddie Thawne, który był przodkiem Eobarda, postanowił się zabić, aby coś osiągnąć, wymazując samego Reverse-Flasha z czas i istnienia. Z powodu paradoksu czasu, nad Central City otworzyła się osobliwość, którą Flashowi i Firestormowi udało się zamknąć. Zginął jednak przy tym Ronnie Raymond, co spowodowało, że Barry rozwiązał zespół, aby nie ranić już bliskich, o których się troszczy i zaczął bronić miasta na własną rękę.

Na pomoc multiwersum Edytuj

Team Flash's power pose

Drużyna przed walką z Zoomem

Po sześciu miesiącach samotnej działalności Barry'ego Allena zespół ponownie zaczął działać. Zaczęły się problemy z nowymi meta-ludźmi, którzy jak się później okazało, przechodzili na Ziemię-1 za pomocą wyłomów na Ziemi-2. Stamtąd pochodził też mężczyzna, który zaoferował swoja pomoc i przedstawił się jako Jay Garrick – Flash z innego świata, który stracił moce przez sprintera nazywanego Zoomem. Zespół bał się mu zaufać, po relacji i zdradzie, jaka nastąpiła z samym Eobardem Thawne'em, lecz ostatecznie zgodził się go wysłuchać. W międzyczasie drużyna musiała się uporać z niestabilnym Martinem Steinem, który po stracie Ronniego Raymona nie mógł pozostać stabilnym. Bohaterowie po wielu poszukiwaniach odnaleźli pasującą osobę – Jeffersona Jacksona, który zdecydował połączyć się z mężczyzną, tworząc nowego Firestorma. Następnie do zespołu dołączył Harrison Wells z Ziemi-2, do którego drużyna była bardziej wrogo nastawiona, niż do Jaya Garricka.

W międzyczasie łącząc siły z drużyną Zielonej Strzały oraz Carterem Hallem i Kendrą Saunders pokonali psychotycznego i nieśmiertelnego Vandala Savage'a. Po tych wydarzeniach okazało się, że Wells od pewnego czasu współpracował z Zoomem i kradł Flashowi prędkość, tylko po to, aby utrzymać córkę przy życiu. Mężczyzna w końcu sam się przyznał, a cały fakt zdenerwował drużynę, która ostatecznie zrozumiała motywy naukowca i postanowiła mu pomóc. W tym celu udali się na Ziemię-2, gdzie po walce z meta-ludźmi podstępnego sprintera, uratowali Jesse kosztem życia Jaya Garricka. Wydarzenie to mocno odbiło się na zespole, a zwłaszcza na Caitlin. Gdy w Central City pojawiła się nowa sprinterka – Trajektoria, zespół odkrył, że po zażyciu Velocity-9 błyskawice dziewczyny zrobiły się niebieskie. Wtedy zrozumieli, że byli oszukiwani przez cały ten czas i Garrick to tak naprawdę Zoom. Wkrótce odkryli jego prawdziwe dane – Hunter Zolomon i ostatecznie po zabójstwie Henry'ego Allena, drużyna pokonała go, doprowadzając do zabrania wroga przez Widma Czasu. Jednocześnie uwolnili jednego z więźniów przestępcy, który okazał się prawdziwym Jay'em Garrickiem z Ziemi-3. Następnie Harrison z Jesse zdecydowali się wrócić do swojego świata, gdzie pomogliby nowo poznanemu sprinterowi odnaleźć drogę na jego świat.

Dorosnąć do przyszłości Edytuj

Savitar kills Iris West

Śmierć Iris z rąk Savitara

Po śmierci Henry'ego Allena i pokonaniu Zooma, Barry nie mógł się pozbierać. W związku z tym stworzył linię czasu nazywaną „Flashpoint”, w której jego rodzice żyli, a jego życie potoczyło się inaczej. Po kilku miesiącach życia w sielankowej krainie zaczął tracić moce oraz pamięć, co dało mu do zrozumienia, że popełnił błąd. Uwolnił więc Eobarda z klatki i ponownie pozwolił mu zabić matkę, lecz świat posiadał znaczące zmiany, takie jak śmierć brata Cisco, kłótnie Westów oraz współpraca z Julianem Albertem. Chłopak próbował to naprawić raz jeszcze, ale Jay Garrick wyjaśnił mu, że manipulowanie czasem sprawia, że po zmianie nigdy nie będzie on taki sami i bohater musi żyć ze swoim błędem. Jakby tego było mało, w mieście zaczęły pojawiać się „łuski” przypadkowych osób, które były zmieniane w meta-ludzi z „Flashpointu” przez niejakiego Doktora Alchemy. Jako że Harry musiał wrócić na swoją Ziemię, zespół zrekrutował H.R. Wellsa z Ziemi-19. Tymczasem Caitlin Snow zaczęła przechodzić przemianę w Killer Frost, a Wally stał się sprinterem.

W międzyczasie łącząc siły z drużyną Zielonej Strzały, legendami oraz Supergirl, bohaterowie powstrzymali najazd Dominatorów na planetę. Po tych wydarzeniach zespół z S.T.A.R. Labs odkrył, kto kryje się pod maską Alchemy'ego, a Barry przez kontakt z Mocą Prędkości zobaczył, jak Savitar zabija Iris. Próbując zmienić przyszłość, bohaterowie zyskali sojusznika w Gypsy, z którą wspólnie powstrzymali atak myślących goryli na Central City. Wszelkie działania doprowadziły ostatecznie do sceny widzianej wcześniej przez Barry'ego. Za Iris podał się jednak H.R., który poświęcił się dla drużyny, a dzięki temu udało im się wymazać wroga z istnienia. Na pogrzebie pojawiła się również Caitlin, która przyznała, że musi odnaleźć swoje nowe ja i opuściła zespół. Niestety, Moc Prędkości zaczęła być bez Savitara niestabilna, przez co nad miastem utworzyła się burza. Allen wiedząc, że tylko on może to powstrzymać, postanowił przekazać swój tytuł Flasha Wally'emu i udał się do wymiaru szybkości, dzięki czemu burza ustała.

Członkowie Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Byli członkowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Drużyna Flasha nazwała postacie z rozwiniętymi umiejętnościami, które nabyli podczas wybuchu akceleratora cząsteczek w S.T.A.R. Labs meta-ludźmi.