FANDOM

Laurel Lance nie żyje... Przynajmniej na tej ziemi... Biedna ptaszyna!
Laurel Lance, „Niepokonany

Laurel Lancemeta-człowiek z Ziemi-2 nazywany Czarną Syreną. Pierwotnie była porucznikiem Zooma, lecz po jego klęsce została schwytana przez drużynę Flasha i więziona w rurze. Jakiś czas później z celi wyciągnął ją Prometeusz, który w zamian oczekiwał od kobiety pomocy w złamaniu drużyny Zielonej Strzały.

Podczas wykonywania dopracowanego planu złamania Olivera Queena wraz z resztą drużyny Prometeusza, ładunki C4 porozmieszczane po całej wyspie zostały aktywowane przed tym, jak wszyscy zdążyli ją opuścić. Laurel udało się jednak przeżyć, dzięki interwencji tajemniczego osobnika.

Osobowość Edytuj

Wszystko wskazuje na to, że Laurel była kiedyś miłą osobą, lecz nieznane wydarzenie doprowadziło do tego, że straciła kontakt ze swoją „ludzką” stroną, stając się okrutną i sadystyczną osobą, którą bawi zniszczenie i chaos. Ma pokręcone poczucie i lubi szydzić z porażki innych, czy też śmierci bliskich osób jej wrogowi. Mimo to była dla Zooma godnym porucznikiem, który bez problemu wykonywał każde jego polecenie. Jednak jej arogancja i pewność siebie doprowadziły do jej klęski, podobnie jak chęć zdobycia władzy nad innymi. Nadzieję pomógł jej odzyskać Prometeusz, który wyciągnął ją z więzienia i w zamian oczekiwał od kobiety pomocy w złamaniu drużyny Zielonej Strzały.

Tym samym ukazała swój spryt i inteligencję, co pozwoliło jej na infiltrację zespołu. Pomimo krzywd, jakie wyrządził jej Prometeusz, Laurel do samego końca wiernie mu pomagała, chcąc tym samym spłacić dług za uwolnienie jej z więżenia. Posiadając potworną i okrutną naturę, kobieta kilkukrotnie ukazała, że żyje w niej jeszcze część człowieczeństwa, przyznając, iż kochała Olivera Queena z jej świata. Podobnie uczyniła podczas porwania Quentina, którego pytała, czy więzy nie są za mocne, przyznając przy tym, że jest jej trudno to robić, ale otrzymała zapewnienie, że Lance'owi nie stanie się krzywda.

Moce i zdolności Edytuj

Czarna Syrena walczy z Zieloną Strzałą (John Diggle)

Zdolności Czarnej Syreny

Moce Edytuj

  • Nadludzka siła – dzięki swojej superszybkości meta-genom, Laurel może zadawać niezwykle potężne ciosy, a także wykonywać niezwykle efektywne uniki.
  • Nadludzka wytrzymałość – ciało Laurel jest na tyle wytrzymałe, że może otrzymać więcej obrażeń od normalnego człowieka bez uszkodzeń, zmęczenia czy osłabienia.
  • Soniczny krzyk – Laurel potrafi generować cienki, soniczny krzyk, który aktywuje się poprzez odpowiednie drgania strun głosowych. Tworzy wtedy fale dźwiękowe na tyle silne, że mogą rozbijać grube obiekty w drobny mak, a także potężnie ranić, a nawet zabijać przeciwników. Laurel może też osiągnąć ultradźwiękowe częstotliwości poza spektrum dźwiękowego, które mogą ogłuszyć człowieka, doprowadzając do jego nieprzytomności.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Laurel urodziła się około 1985 roku i wychowywała się w Starling City. W trzynaste urodziny jej ojciec udał się po tort do ulubionej cukierni córki, gdzie został śmiertelnie potrącony przez pijanego kierowcę. Laurel czuła poczucie winy i traumę oraz smutek, które ją obciążały. W dodatku starała się nauczyć, jak żyć bez ukochanego ojca[1].

W pewnym momencie swojej młodości Laurel poznała Olivera Queena, w którym się zakochała na zabój. 2007 rok ponownie wiązał się ze stratą, bowiem chłopak zginął w wypadku jachtu ojca na oceanie. Załamanie ponownie powróciło, aż w końcu Laurel zdecydowała się przeprowadzić do Central City i rozpocząć nowe życie. Depresja związana z utratą ukochany doprowadziła do spirali serii złych decyzji[2], aż do 2013 roku, kiedy to Laurel została napromieniowana czarną materią z akceleratora cząsteczek i tym samym została zmieniona jej struktura genetyczna, zastępując geny meta-genami. Za ich pomocą Lance rozwinęła swoje zdolności, które pozwalały jej krzykiem niszczyć budynki. Przyjęła pseudonim Czarna Syrena i zaczęła współpracować z Zoomem, będąc tym samym jedną z tych, którzy rządzili w Central City[3].

Przejście do nowego świata Edytuj

Laurel Lance (Earth-2) talk Hunter Zolomon (4)

Laurel rozmawia z Zoomem

W ramach „matapokalipsy”, Zoom przeniósł całą armię meta-ludzi na Ziemię-1. Zaraz po tym nakazał Czarnej Syrenie niszczyć budynki w losowy sposób, niszcząc tym samym Mercury Labs. Dziewczyna w międzyczasie dowiedziała się, że jej odpowiedniczka – Czarny Kanarek nie żyje. Następnie przestępczyni spotkała na ulicach Flasha, który był wstrząśnięty odpowiednikiem zmarłej przyjaciółki. Po chwili rozmowy, Laurel użyła sonicznego krzyku osłabiając i raniąc bohatera. Kiedy podchodziła do niego, aby to zakończyć, potrącił ją samochód, którym uciekł sprinter. Jakiś czas później spotkała się z Hunterem, mając wątpliwości odnośnie niszczenia budynków w losowy sposób. Mężczyzna wyjaśnił, że chce tym rozproszyć Flasha, zanim ten pozna jego prawdziwy plan[3].

Następnie zgodnie z instrukcją poszła zniszczyć kolejny budynek, ale spotkała tam Pogłosa i Killer Frost, którzy ku jej zdziwieniu przeżyli. Dali jej ofertę wspólnego powstrzymania Zooma i przejęcia władzy. Laurel była jednak sceptycznie do tego nastawiona i chcąc sprawdzić, czy to nie oszuści nakazała Pogłosowi złapać cegłę. Kiedy ten chwycił ją prawą ręką, dziewczyna zdała sobie sprawę z tego, że została wrobiona. Zamierzała zamordować odpowiedników jej byłych współpracowników. Kiedy zamierzała krzyknąć, poprzez wibracje wygenerowane ze S.T.A.R. Labs nieprzytomna padła na ziemię. Następnie została zamknięta w rurze przez drużynę Flasha[3].

Black Siren and Prometheus talk

Spotkanie z Prometeuszem

Laurel została uwolniona z celi przez Prometeusza, który w zamian nakazał jej infiltrować drużynę mścicieli, wmawiając im, że jest ich Laurel i Sara przywróciła ją do życia za pomocą Waveridera. Podstęp jednak szybko wyszedł na jaw przez ostrożność Felicity, co zmusiło kobietę do ucieczki. Prometeusz był zawiedziony z postępów przestępczyni, jednakże kazał jej przejść do fazy drugiej. Laurel umówiła spotkanie z Zieloną Strzałą, wmawiając mu, że była do wszystkiego zmuszana, jednakże pozostała część zespołu odpowiednio zareagowała i pojmała kobietę, po czym zamknęła ją w celi w kryjówce. Laurel w dalszym ciągu próbowała przekonać Olivera, że może się zmienić, jednak Felicity w to nie wierzyła. Wykorzystała jednak nieuwagę kobiety i pozwoliła jej uciec, wcześniej dając jej połknąć nanity, które pomogą w śledzeniu przestępczyni. Dzięki technologii Mister Terrifica, drużynie udało się „dezaktywować” zdolności Laurel i ją ogłuszyć, a następnie zamknąć w celi A.R.G.U.S.[4][2]

Kiedy Adrian siedział w więzieniu A.R.G.U.S., Laurel wraz z Evelyn Sharp porwała Quentina Lance'a i Theę, a następnie zabrali ich na Lian Yu. Podczas przenosin Quentina w inne miejsca, dziewczyna pokazała, że przetrzymywanie Lance'a jest dla niej trudne, ale robi to, ponieważ zawdzięcza Chase'owi wolność. Prometeusz obiecał jej również, że Quentinowi nie stanie się krzywda. Po powrocie Adriana, przestępcy przykuli łańcuchami złapaną dwójkę do Johna, Felicity i Curtisa, nakazując im czekać na dalszy rozwój wydarzeń[5].

Pozorna odmiana Edytuj

Black Siren fight with new Black Canary in Lian Yu

Walka z Dinah Drake

Laurel otrzymała zadanie zajęcia się więźniami i patrolowania terenu, z kilkoma wojownikami u boku. Gdy Oliver dostał się na wyspę, kobieta przeniosła Johna i Quentina do celi, w której znajdował się Rene oraz Dinah. Po chwili podczas patrolu Laurel dostrzega, jak Slade Wilson nokautuje Queena i oddaje go w jej ręce. Kobieta zaprowadza go do reszty więźniów, gdzie dowiaduje się, że cała sprawa była tylko pretekstem do wręczenia Dinah urządzenia aktywującego jej zdolności. Wtem pojawia się Chase i wszyscy zaczynają walczyć, kiedy to Czarna Syrena decyduje się zająć policjantką. Udaje jej się powalić kobietę i kiedy miała ją wykończyć, Quentin uderzeniem w głowę ogłusza ją. Niedługo po tym, ładunki C4 porozmieszczane po całej wyspie zostają aktywowane i niszczą lokację, pozornie zabijając w wybuchu Laurel[6].

Laurel udało się przeżyć wybuch i kiedy spotkała w świątyni Dinah, była gotowa ją zabić, lecz zabił ją Quentin wystrzelonym pociskiem z glocka. Kiedy tylko bohaterowie opuścili zawalający się budynek, tajemniczy mężczyzna podszedł do Laurel i w tajemniczy sposób ją wskrzesił. Przez kolejne miesiące dziewczyna się ukrywała i działała poprzez inne osoby, współpracując między innymi z Alexem Faustem, którego zadaniem było dać się pojmać policji. Tym samym przestępcy dostali się na komisariat, który zaatakowali i zniszczyli ładunkami wybuchowymi. Niedługo potem ciężarówkę z Lance zaatakowała drużyna mścicieli, a w wyniku walki ucierpiał Wild Dog, co pozwoliło przestępczyni uciec. Zwodziła ona zespół, wskazując jako kolejny cel ataku ratusz, lecz prawdziwym celem był bunkier, który dzięki swoim wcześniejszym działaniom, był niemalże pusty. Stamtąd Czarna Syrena wykradła jeden z prototypów T-Sphery, po czym uciekła, unikając konfrontacji z bohaterami oraz psychicznie psując Quentina[7].

Cayden James, Black Siren i asystent omawiaja kolejny krok

Nowe sojusze Laurel

Laurel dostała zadanie od Caydena Jamesa, uwodząc wyznaczonych ludzi i kradnąc ich odciski palców. Na jej celowniku znaleźli się Jackson Klimavich, Veronica Medina i Jenny Johnson, którzy zginęli poprzez soniczny krzyk prosto w ucho. Przy ostatniej z nich spotkała się z mścicielami, z którymi zaczęła walczyć. Czarny Kanarek okazała się silniejsza, co zmusiło Lance do ucieczki. Niedługo potem wraz z Caydenem i jego armią zaskoczyli Alenę i Felicity, których mieli zabić za utrudnianie ich planów. Bohaterowie ponownie zaatakowali, więc przestępcy uciekli. Wszystko było gotowe do zakończenia ich pracy, co pozwoliło im na dostatnie się do głównej serwerowni internetu. Tam James rozpoczął swoje zadanie, zostawiając „wykończenia” dla panny Smoak, dzięki czemu cała wina nie spadłaby na niego. Ich plan się powiódł, mimo iż bohaterowi uważali, że wygrali. W rzeczywistości Cayden potrzebował czego innego, co osiągnął, a za pomoc Czarnej Syreny odpłacił jej urządzeniem, które uniemożliwi namierzenie jej osoby w momencie, kiedy ta używa swoich mocy[8].

Po aresztowaniu Queena przez FBI Laurel kontynuowała swoje plany z Caydenem, chcąc podłożyć bombę pod stadionem na koncercie Billy'ego Joela. Mściciele bezskutecznie próbowali ich powstrzymać, lecz przestępcom udało się zbiec. Dopiero później podczas koncertu James osobiście spotkał się twarzą w twarz z łucznikiem, którego oskarżył o przyczynienie się do śmierci syna - Owena Posta. Sama bomba była tylko pretekstem do spotkania z mścicielem, aby przedstawić mu swój plan zemsty. Kryminaliści uciekli, przyczyniając się do wejścia w życie ustawy przeciw mścicielom, utrudniając tym samym pracę bohaterom[9].

Czarna Syrena puszcza Quentina wolno

Puszczenie Quentina wolno

Laurel dostała zadanie porwania Quentina, przy czym ogłuszyła Thę, zostawiając jej telefon, który ta miała przekazać zespołowi. Tym samym Cayden mógł wysunąć żądania bohaterom, od których wypełnienia zależałoby jej życie. Przez kolejnych kilka godzin dziewczyna pilnuje zastępcę burmistrza, wdając się z nim w rozmowę o przyszłości i o tym, jak ta straciła własnego ojca, doprowadzając siebie do łez. Niedługo po tym Laurel dostała od Caydena rozkaz zabicia Lance'a z powodu nieposłuszeństwa Zielonej Strzały. Kobieta się wahała, a na dodatek Wild Dog i Mister Terrific zaatakowali ją, zmuszając do ucieczki z Quentinem. Kiedy tylko opuścili budynek, Laurel rozwiązała mężczyznę i kazała mu uciekać, sama uciekając. Kilka godzin później kobieta spotkała się z drużyną Caydena, przygotowując się do dalszej realizacji planu[1].

Laurel wraz z Caydenem i Diazem odwiedziła Jerry'ego Bertinelliego, do którego przestępcy mieli propozycję. Chcieli bowiem, aby przemyślał sprawę sprzedania im portu – ostatniej rzeczy należącej do rodziny Bertinellich. Oczekując nieco później na odpowiedź w opuszczonym hangarze, zaatakował ich Zielona Strzała. Łucznik nie spodziewał się, że Cayden posiada liczne wsparcie i zdecydował się uciec, aby uniknąć walki. Kilka godzin później nadszedł moment transakcji z Bertinellim, z którym przestępcy spotkali się w jego porcie. Tam również pojawił się łucznik, który współpracował z Jerrym. Kryminaliści okazali się jednak sprytniejsi, ponownie prowokując bohatera do ucieczki i zabijając Bertinelliego[10].

Występy Edytuj

FlashEdytuj

  1. Niepokonany

ArrowEdytuj

  1. What We Leave Behind
  2. Who Are You?
  3. Missing
  4. Lian Yu
  5. Fallout
  6. Reversal
  7. Thanksgiving
  8. Irreconcilable Differences
  9. Divided

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Koncepty Edytuj

Sceny z serialu „FlashEdytuj

Sceny z serialu „ArrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Irreconcilable Differences” wyemitowany 7 grudnia 2017 roku.
  2. 2,0 2,1 Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Who Are You?” wyemitowany 25 stycznia 2017 roku.
  3. 3,0 3,1 3,2 Drugi sezon serialu „Flash”, odcinek „Niepokonany” wyemitowany 17 maja 2016 roku.
  4. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „What We Leave Behind” wyemitowany 7 grudnia 2016 roku.
  5. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Missing” wyemitowany 17 maja 2017 roku.
  6. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Lian Yu” wyemitowany 24 maja 2017 roku.
  7. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Fallout” wyemitowany 12 października 2017 roku.
  8. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Reversal” wyemitowany 3 listopada 2017 roku.
  9. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Thanksgiving” wyemitowany 23 listopada 2017 roku.
  10. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Divided” wyemitowany 18 stycznia 2018 roku.

Zobacz też Edytuj