FANDOM

Zawsze chciałam uczynić świat bezpieczniejszym i to się stanie, ale bez ciebie!
Bette Sans Souci, „Plastik

Bette Sans Souci (zm. w listopadzie 2014 roku) – specjalistka od usuwania ładunków wybuchowych oraz meta-człowiek, posiadający moc tworzenia bomby z wszystkiego, czego dotknie, przez co została nazwana Plastikiem.

Osobowość Edytuj

W przeciwieństwie do innych spotkanych przez Barry'ego meta-ludzi, Bette była przyjazna i uprzejma. Nie miała także żadnych przestępczych ambicji, ale była nieufna, próbowała też odseparować siebie od innych, gdyż jej towarzystwo było śmiertelnym niebezpieczeństwem.

Moce i zdolności Edytuj

Moce Edytuj

Inglewood

Eksplozja bomb Bette

  • Niebezpieczeństwo dotyku – Bette może doprowadzić do eksplozji wszystkiego, czego dotknie.

Zdolności Edytuj

  • Ekspert w walce wręcz – Bette jest niezwykle biegłym wojownikiem walki wręcz, wystarczająco dobrym, aby pokonać kilku przeciwników jednocześnie.
  • Ekspert w walce bronią – były członek wojska potrafi obsługiwać większość broni palnej, a także broni białej.
  • Kondycja fizyczna – Bette posiada niezwykłą kondycje fizyczną, którą zawdzięcza długotrwałymi treningami w szeregach wojska.
  • Geniusz wojskowy – jako specjalistka od usuwania ładunków wybuchowych, zna się na ich rodzajach.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Bette była sierżantem i specjalistką od usuwania ładunków wybuchowych w amerykańskim wojsku. Powróciła do jednostki po wybuchu bomby w Afganistanie, zostawiając w jej ciele szrapnel. Przez te wydarzenie, Harold Hadley i Wade Eiling zaczęli na niej eksperymentować[1].

Po eksplozji akceleratora Edytuj

The Flash runs away from the explosion

Wybuch ciała pod wodą

Miesiąc po eksplozji akceleratora, Bette ukradła dokument z pewnego biurowca, a Barry zaczął ją gonić. Po dotknięciu jego stroju, kazała mu ona go zdjąć, przewidując jego eksplozję. Następnie, spotkała Flasha przy okazji konfrontacji z doktorem Haroldem i Wade'm Eilingiem. Barry zabrał ją do S.T.A.R. Labs, gdzie kobieta dowiedziała się, że podczas eksplozji akceleratora, tkwiący w niej kawałek szrapnela połączył się z jej DNA, dając jej moc tworzenia bomb dotykiem. Zachęcona do zabicia Wade'a przez Wellsa, Bette zmierzyła się z nim, ostatecznie sama umierając. Barry zabrał jej ciało pod wodę, by zmniejszyć skutki eksplozji[1].

Występy Edytuj

FlashEdytuj

  1. Plastik

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Bette Sans Souci znana była jako Plastique, która posiadała umiejętności tworzenia ładunków wybuchowych z własnego ciała. Dziewczyna zaczęła swoją karierę jako terrorystka i najemnik, jednak postanowiła się zmienić. Wyszła za mąż za Kapitana Atoma, lecz po rozwodzie wróciła do swojej przestępczej działalności.
  • Według Caitlin Snow, Bette Sans Souci jest drugim meta-człowiekiem, którego do tej pory przebadali. Pierwszym był nieprzytomny Barry Allen.

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „FlashEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Pierwszy sezon serialu „Flash”, odcinek „Plastik” wyemitowany 11 listopada 2014 roku.

Zobacz też Edytuj