FANDOM

Andrew Kreisberg – amerykański scenarzysta i producent seriali takich jak „Arrow”, „Flash”, „Supergirl” i „Legends of Tomorrow”.

Biografia Edytuj

Andrew Kreisberg urodził się 223 kwietnia 1971 roku. W 1993 roku ukończył studia w Bostonie i niedługo później został zatrudniony do swojej pierwszej, większej roboty. Miał bowiem stworzyć scenariusz do krótkiego animowanego sitcomu „Mission Hill”. Zaraz po tym zajął się takimi seriami jak „Liga Sprawiedliwych”, „Simpsonowie”, „Pamiętniki wampirów”, „Gwiezdne wojny: Wojny klonów” i „Moja rodzinka”. W 2009 roku Andrew dołączył do producentów serialu „Fringe: Na granicy światów” jako producent i scenarzysta, lecz pod koniec sezonu opuścił FOX.

W 2011 roku, Kreisberg, Marc Guggenheim i Greg Berlanti zaczęli pracować nad „Arrow” dla The CW, serialu opowiadającego historię jednego z bohaterów kart komiksów DC Comics. Dzięki popularności, jaką odniosła produkcja, w lipcu 2013 roku do świata został wprowadzony Barry Allen. Postać ta tak bardzo spodobała się fanom, że postanowili stworzyć serial opowiadający jego historię. Przez kolejne lata uniwersum rozrastało się, a Kreisberg miał okazje pracować nad takimi tytułami jak „Supergirl” czy „Legends of Tomorrow”.

Scenariusze Edytuj

ArrowEdytuj

Andrew Kreisberg był twórcą i współtwórcą kilku scenariuszy odcinków:

FlashEdytuj

Chronicles of CiscoEdytuj

Andrew Kreisberg był twórcą i współtwórcą wszystkich scenariuszy odcinków:

SupergirlEdytuj

Legends of TomorrowEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W 2011 roku, Andrew został zatrudniony przez stację SyFy, aby zrobić serial o bohaterze z kart komiksów DC Comics – „Booster Gold”. Scenariusz przeszedł jednak wiele iteracji i zmian, odrzucając ostatecznie projekt. Jego zalążki krążą jednak po internecie.

Zobacz też Edytuj