FANDOM

Amerykańskie Stowarzyszenie Sprawiedliwości – organizacja zrzeszająca amerykańskich superbohaterów, działająca w okolicach 1942 roku. Wiele razy ratowali kraj, przyczyniając się tym samym do zainteresowania Dominatorów Ziemianami. Ostatnią misją zespołu była ochrona potężnego artefaktu – Włóczni Przeznaczenia, dla której bohaterowie byli gotowi poświęcić własne życie.

Historia Edytuj

Rip Hunter and the JSA retrieve the Spear of Destiny

Ostatnia misja w Lipsku

Amerykańskie Stowarzyszenie Sprawiedliwości zostało założone około 1942 roku dzięki pomysłowi rządu Stanów Zjednoczonych jako tajna organizacja złożona z unikalnych zdolności, działająca jako ostatnia linia oporu podczas walki z nazistami podczas II Wojny Światowej. Byli wysyłani na front, a także działali z ukrycia, pozbywając się osób znacznie zagrażających państwu. Działaniami od początku koordynował Rex Tyler z siedziby pod nadzorem prezydenta Roosevelta, a w skład zespołu wchodzili Henry Heywood, Charles McNider, Courtney Whitmore, Amaya Jiwe oraz Todd Rice. W centralnej części Waszyngtonu posiadali tajny obszar treningowy, w którym trenowali i przygotowywali się do kolejnych misji. Organizacja była tak zgrana i lojalna państwu, że była gotowa poświęcić własnych członków dla większego dobra.

Niedługo po tym z powodu aberracji czasu, ASS spotkało legendy, które niespostrzeżenie sprowokowały rząd Stanów Zjednoczonych do ochrony Alberta Einsteina oraz Milevy Maric. Po interwencji organizacja nie mogła im uwierzyć, że podróżują w czasie i postanowili ich zamknąć. Kiedy jednak zrozumieli swój błąd, pozwolili im odlecieć do swoich czasów. Ci jednak wrócili, tłumacząc, że nastąpiła pewna zmiana w czasie, która sprawiła, że członkowie Amerykańskiego Stowarzyszenia Sprawiedliwości zginą w przeciągu kolejnych godzin, jeśli ci im nie pomogą. Mimo to wspólnie udało im się odbić Amulet Askaranu z rąk nazistów, zniszczyć bazę wroga i jednego z generałów – Kriegera. Bohaterowie byli w trakcie wylotu, kiedy Hourman został zabity przez nieznanego podróżnika w czasie, prowokując tym samym Vixen do śledzenia legend, których uważała za owe zagrożenie. Szybko się jednak przekonała, iż była w błędzie i postanowiła pomóc zespołowi, mając przy tym swój własny cel.

Przez kolejne lata Amerykańskie Stowarzyszenie Sprawiedliwości działało bez dwóch swoich członków, kiedy to w 1951 roku zauważył ich obcy gatunek znany jako Dominatorzy, który obawiał się jednostek z nadludzkimi zdolnościami. Szybko jednak udało się zawrzeć porozumienie międzygatunkowe, a cała sprawa została ukryta przez rząd. Niedługo po tym w 1956 roku, prezydent Esenhower wysłał ASS na misję w Lipsku, lecz nie mógł uczestniczyć w niej Obsydian ze względu na tamtejsze prawo i jego homoseksualizm. Na miejscu do bohaterów dołączył Rip Hunter, który poprosił drużynę o pomoc w ukryciu potężnego artefaktu, jakim była Włócznia Przeznaczenia. Wspólnie podzielili broń na cztery części i każdy z nich udał się w inne czasy, gdzie miał chronić swojej części. Tym samym Hunter trafił do Los Angeles w 1967 roku, Charles ukrył się w Detroit w 3000 roku, Courtney udała się do Camelotu w 507 roku, a Henry ukrył swoją część na księżycu w 1965 roku. Rząd uznał, że bohaterowie zginęli podczas swojej misji, a ostatnim członkiem został Todd, który zrezygnował z takiej odpowiedzialności, nie mogąc robić tego bez przyjaciół.

Członkowie Edytuj

Byli członkowie Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj