FANDOM

Alena – była członkini organizacji Helix znana pod pseudonimem Kojo Sledgehammer. Zainspirowana przez młodzieńcze działania Felicity została haktywistką, a kilka lat później zaczęła współpracować z informatyczką.

Osobowość Edytuj

Alena jest miłą i uprzejma dziewczyna, która wydaje się być nieco zwariowana i rozgadana. Była zachwycona, że Felicity Smoak zgodziła się z nią spotkać, gdyż to ona zainspirowała ją do zostania haktywistką i niesienia pomocy potrzebującym. Posiada gigantyczne poczucie humoru, a także szacunek do innych osób zajmujących się haktywizmem. Uważała Caydena Jamesa za wielkiego człowieka i bohatera haktywistów, lecz kiedy wszystko okazało się nieprawdą, zrozumiał swoje błędy i niepokojąco próbowała powstrzymać go przed wypełnieniem celu, szukając pomocy u osób, które zaczęły uważać ją za zagrożenie.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

  • Ekspert w hakowaniu – dzięki niezwykłym zdolnością informatycznym, Alena jest też niesamowitym hakerem, zdolnym do włamania do dowolnego komputera, systemu, czy serwera na świecie. Zainspirowana przeszłością Felicity Smoak utworzyła organizację Helix, która zrzeszała hakerów chcących zmienić coś na świecie.

Biografia Edytuj

Współpraca z mścicielką Edytuj

Kojo first meet with Felicity Smoak irl (2)

Spotkanie z Felicity

Alena śledziła ruch Felicity Smoak na darknecie i dowiedziała się, że ta próbuje znaleźć pliki obciążające jednego z generałów wojskowych. Jako że nie udało jej się odnaleźć plików w NSA, Kojo zaproponowała pomoc, jeśli dziewczyna zgodzi się spotkać w parku. Zgodnie z obietnicą, informatyczka stawiła się w umówionym miejscu, gdzie Sledgehammer zdradziła, ile to spotkanie dla niej znaczy i jak została zainspirowana w młodości. Dała jej też „puszkę Pandory”, w której znajdowały się dokumenty obciążające generała i nie tylko[1].

Po kilku tygodniach od wręczenia Pandory Felicity i współpracowaniu z nią Smoak postanowiła spotkać się w jednej z uliczek z Aleną. Podczas spotkania informatyczka powiedziała hakerce, że zamierza dołączyć do Helix i działać razem z podobnymi sobie[2].

Alena and Felicity find Susan Wiliams

Poszukiwania dziennikarki Williams

Alena wprowadziła Felicity do siedziby Helix, oficjalnie przyjmując ją do organizacji i pokazując jej swój sprzęt – ogromną ilość serwerów. Widziała zdumienie dziewczyny i pozwoliła jej wykorzystywać zasoby, jednak oczekiwała coś w zamian za pomoc w namierzeniu Susan Williams. Konkretnie chodziło jej o zhakowanie dronów bezpieczeństwa wewnętrznego, na co Smoak się zgodziła. Po kilku godzinach wróciła z kolejną prośbą – pomocą w namierzeniu innego przyjaciela, na co Alena się zgodziła, jednak ponownie w zamian za coś[3].

Alena pomagała Felicity odnaleźć nagranie potwierdzające, że Adrian Chase jest Prometeuszem w zamian za kolejną przysługę dziewczyny. Hakerka odnalazła odpowiednie nagranie, gdzie zabójca ściąga maskę, lecz twarz była zamazana. Helix szybko zrozumiał, że efekt ten został uzyskany za pomocą odpowiedniej technologii, którą ci musieliby zdobyć, aby oczyścić filmik. Nagle do bazy został wpuszczony niejaki Curtis Holt podający się za przyjaciela panny Smoak, który odnalazł kryjówkę hakerów, namierzając Felicity za pomocą nanitów. Na szczęście organizacji, mężczyzna dowiedział się, czego ci potrzebują i to przyniósł, jednak zdekodowanie urządzenia mogłoby zająć nawet kilkanaście miesięcy, więc Alena zaproponowała użycie Kord Industries jako pomocy, do której mieliby się włamać. Po skutecznie wykonanym zadaniu Alena oczyściła nagranie z cenzury, mając rzetelny dowód na to, że prokurator Chase jest Prometeuszem[4].

Odbicie hakera Edytuj

Alena work with Helix

Poszukiwania Chase'a

Alena z Helix starała się wyśledzić Adriana Chase'a na zlecenie Felicity i zgodzili się to zrobić, mimo iż w poszukiwania byli już zamieszani A.R.G.U.S., mściciele i policja. Dziewczyna wpadła na pomysł odbicia hakera, który jest więziony przez A.R.G.U.S., a posiada urządzenie zdolne do wyśledzenia człowieka za pomocą bicia jego serca. Celem stało się dwóch agentów: Jordan Pierce i Ditkoff, którym hakerzy skradli klucze dostępowe. Następnie udali się do sekretnego więzienia, skąd Helix skutecznie odbił swojego człowieka, uniemożliwiając bohaterom pościg za nimi. Niedługo po tym hakerzy odtrącili Felicity, uważając, iż jej powiązania z A.R.G.U.S. i mścicielami im zagrażają, a w ramach podziękowań za pomoc, zostało przekazane jej urządzenie opracowane przez Jamesa, które może wytropić człowieka na podstawie bicia jego serca[5].

Alena współpracowała z Caydenem przez kilka kolejnych miesięcy, lecz ich rozmowa w Corto Maltese zmieniła ją całkowicie. Dziewczyna zrozumiała, że uwolnienie mężczyzny to był błąd i wróciła do Star City, włamując się do domu Felicity. Kiedy ta wróciła, dziewczyna wytłumaczyła jej, co planuje James i poprosiła ją o pomoc w ocaleniu internetu. Informatyczka zgodziła się, rozumiejąc, że znacznie przyczyniła się do uwolnienia hakera. Wspólnie odwiedzili niejakiego Amnesiaca, aby zdobyć dysk widmo, po czym zaczęły pracę. Zaskoczyła ich jednak obecność Caydena oraz Czarnej Syreny, którzy zamierzali zabić kobiety. Na ratunek przybyli mściciele, lecz w wyniku walki Alena poważnie ucierpiała – kula trafiła ją w brzuch. Bohaterowie natychmiast przewieźli ją do szpitala, gdzie zajęli się nią lekarze. Kiedy tylko się obudziła, czuwała przy niej Felicity. Kobiety zaczęły rozmawiać na temat przyszłości i firmy Smoak, którą Alena pomogła jej nazwać Helix Dynamics[6].

Występy Edytuj

ArrowEdytuj

  1. Second Chances
  2. Fighting Fire With Fire
  3. Checkmate
  4. Disbanded
  5. Dangerous Liaisons
  6. Reversal

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Aleny zostało wyjawione w odcinku „Bratva”, kiedy to dziewczyna napisała wiadomość do Felicity Smoak.

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „ArrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Second Chances” wyemitowany 1 lutego 2017 roku.
  2. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Fighting Fire With Fire” wyemitowany 1 marca 2017 roku.
  3. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Checkmate” wyemitowany 15 marca 2017 roku.
  4. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Disbanded” wyemitowany 29 marca 2017 roku.
  5. Piąty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Dangerous Liaisons” wyemitowany 26 kwietnia 2017 roku.
  6. Szósty sezon serialu „Arrow”, odcinek „Reversal” wyemitowany 3 listopada 2017 roku.

Zobacz też Edytuj