FANDOM

Światło nadziei” – osiemdziesiąty szósty odcinek serialu „Arrow”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 30 marca 2016 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 16 grudnia 2016 roku na platformie Netflix.

Opis Edytuj

Brie Larvan bierze sobie za cel Felicity Smoak, ucieka z więzienia i bunkruje się w Palmer Tech grożąc zabiciem wszystkich, chyba że dostanie wszczepialny biosymulator, który jest wszczepiony w kręgosłup dziewczyny. Kiedy Oliver uświadamia sobie, że Felicity, Thea i Donna są uwięzione w firmie, zwraca się do zaskakującego sojusznika.

Obsada Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Laurel Lance – Palmer Tech szuka dyrektora public relations.
  • Oliver Queen – Ohh
  • Laurel Lance – Wiem... od kogoś...
  • Oliver Queen – Felicity to nie Voldemort. Nie rozpaczam, dobry pomysł. Skieruj tam Alexa.
  • Thea Queen – Mhm.
  • Oliver Queen – Co?
  • Thea Queen – Jestem w szoku, że słyszałeś o Voldemorcie.
  • Oliver Queen – Nadrabiam popkulturę, czytałem Pottera.
  • John Diggle – Założyłbym się, że obejrzałeś tylko filmy.
  • Oliver Queen – Nakręcili filmy?

Darhk próbuje bezskutecznie ze złości użyć swoich mocy na Malcolmie

  • Malcolm Merlyn – Nie wstydź się. Impotencja w twoim wieku jest normalna.

Curtis dostaje się do bunkra Zielonej Strzały

  • Curtis Holt – To ty jesteś...

Curtis patrz na Olivera w przebraniu Zielonej Strzały

  • Curtis Holt – A ty to...

Curtis patrz na Laurel w przebraniu Czarnego Kanarka

  • Curtis Holt – Moment, czy wy... Jeśli zemdleje, to z winy gorączki...

Curtis mdleje

  • Quentin Lance – Każdy może tu wejść?

Ciekawostki Edytuj

  • Postacie kilkukrotnie odwołują się do filmów bądź seriali:
    • Kiedy Laurel Lance nie używa imienia Felicity podczas rozmowy, Oliver zaznacza, że „Felicity to nie Voldemort”, odnosząc się do książek „Harry'ego Pottera”.
      • gdy Thea naśmiewała się z Olivera, że ten faktycznie posiada wiedzę na temat Harry'ego Pottera, Queen stwierdził, że przeczytał kilka książek i jest zaskoczony, że istnieją filmy.
    • Kiedy Curtis Holt odwiedza Bunkier Zielonej Strzały, z zaskoczenia wykrzykuje „holy frak”, odwołują się tym samym do spopularyzowanego słowa z serii Battlestar Galactica.
    • Curtis porównuje uderzającą masę krytyczną robo-pszczół do filmu „Obcy”, w którym głowa Johna Hurta eksploduje.
    • Brie Larvan wspomina, że ma swoją ulubioną scenę w serialu „My Girl”. Najprawdopodobniej rozchodzi się o moment, w którym Thomas Sennett zostaje śmiertelnie ukąszony przez pszczołę.
    • Felicity zaznacza, że wraz z Theą i Donną mogą czuć się jak w filmie „Szklana pułapka” z pszczołami.
    • Po tym, jak Curtis wpada na pomysł wgrania wirusa do roju pszczół, Quentin Lance porównuje to do filmu „Dzień Niepodległości”, w którym bohaterowie wgrywają wirusa do statku matki wroga, skutecznie dziesiątkując jego armię.
  • Koniec odcinka zawiera informacje na temat fundacji Christophera i Dany Reeve ze względu na temat epizodu, który skupia się na Felicity i Brie mającymi sparaliżowany kręgosłup. Po wyemitowaniu odcinka The CW opublikowało specjalny PSA, w którym Emily Bett Rickards wraz z założycielami fundacji przedstawili cały problem.

Zobacz też Edytuj